У Вінниці з третьої спроби погодили будівництво нового мікрорайону на 40 гектарах в районі тролейбусного депо та цегельного заводу «Керамік». Громадські слухання щодо цього питання відбулись ввечері 16 вересня у Будинку офіцерів. «За» будівництво проголосували 667 учасників зборів, однак громадяни стверджують, що більшість присутніх – «тітушки», привезені забудовником для забезпечення «правильних» результатів голосування.
Зібрались всі
Як пише видання «20 хвилин», самі слухання щодо погодження Детального плану території, обмеженої вулицями Лук’яновського, Пестеля, Богуна, Магістратською та землею тролейбусного депо тривали більше трьох годин. Водночас, голосування пройшло всього за десять хвилин.
Громадяни активно критикували детальний план і стверджували, що забудовник привіз тітушок. Про те, що більшість учасників слухань були підкуплені, стверджує громадський активіст Віталій Дужак. Сам план забудови він називає «планом Гройсмана» – ймовірно через те, що це будівництво лобіює міська рада, де партія «Українська стратегія Гройсмана» має монобільшість.
«Бачив вчора серед тітушні на громадських слуханнях купу знайомих, які завжди критикували вмр і беззаконня у місті, але прийшли і за 3 копійки голосували за план Гройсмана і його свити», – написав Віталій на своїй сторінці у Facebook.
Частина громадян у залі, стверджує Дужак, в ході зборів активно критикувала міську раду та висловлювалася проти забудови, однак під час голосування підтримала проєкт.
У коментарі нашому виданню Віталій Дужак розповів, що на обговорення плану забудівлі зійшлася ледь не вся міськрада та навіть будівельники від забудовника.
«На слуханнях була ледь не вся міськрада: від керівників департаментів до рядових працівників. Вони почали сходитись на збори ще о третій годині, в робочий час. До того ж, були будівельники, які працюють на об’єктах забудовника, при цьому вони – жителі інших регіонів. Якщо не рахувати працівників міськради, вінничан на слуханнях було всього людей сто, і то до кінця досиділи не всі. Людям за допомогою політтехнологій просто вбили у голови, що у нас комфортне місто і нічого поганого тут робитись не може, тому активність громадян низька», – зауважив він.
Відтак, будівництво було погоджено із приголомшливим результатом: 667 людей проголосували «за», 54 — «проти», 42 — «утрималися».
До слова, загальна територія в межах проекту забудови складає 38, 23 га. Територія багатоквартирної житлової забудови – 7, 57 га. Територія садибної житлової забудови – 8,99 га. Територія громадської забудови – 5,43 га, яка включає: територію школи на 2,5 га; територію ДНЗ на 0,75 га. Загалом планується звести більше 20 будинків висотою до 20 поверхів.
Претензії громадян
Учасники зборів мали чимало питань до плану будівництва. Зокрема, їх турбувала висотність майбутніх будинків. «20 хвилин» пише, що висота майбутніх житлових будинків може складати від 4 до 20 поверхів. Учасників обговорень не влаштовувало те, що такі «свічки» закриватимуть все сонячне світло до їх приватних будинків. А також нарікали, що в пожежників немає такої техніки, яка може гасити пожежу на 20-му поверсі.
У відповідь їм казали, що 20 поверхів — це гранична висота, вище якої забудовнику «підніматись» заборонено. Мовляв, детально поверховість житла буде перераховуватися для кожного будинку окремо, яких планують побудувати більше двох десятків.
Окрім того, громадян турбує транспортне питання. Вони вважають, що спричинена появою нового мікрорайону ще більша кількість авто на вузьких навколишніх дорогах спричинить транспортний колапс у центрі Вінниці. Що характерно, відповіді на це питання люди не почули.
«Будівництво буде років десять заважати мешканцям приватних будинків на Кореї та П’ятничанах. Бентежить і величезна висотність будинків, які просто закриють людям небо. А ще – це буде величезна заасфальтована територія і у разі злив вся вода стікатиме на приватні подвір’я. До того ж, явно ніхто не збирається оперативно переносити в інше місце тролейбусне депо, на місці якого має бути школа. Впевнений, що школу ми не побачимо. Ця історія не про комфорт – людям просто кортить швидко заробити на нерухомості», – додає Дужак.
Не перші слухання
Слухання, що відбулись 16 вересня, були фактично вже третьою спробою «проштовхнути» будівництво на території тролейбусного депо та заводу «Керамік». Під час попередніх слухань громадяни висловлювали не менше питань.
У лютому 2021 року відбулись попередні громадські слухання щодо цього питання. Тоді мешканці найближчих до майбутньої забудови будинків турбувалися, чи не постраждають їхні оселі внаслідок будівництва та чи гарантуватимуть їм компенсацію забудовник або місто. Також питання поставало у водопостачанні ‒ чи витримають існуючі мережі навантаження після реалізації такої забудови. Окрім того, мешканці окремих будинків турбувалися про організацію в’їздів та виїздів до нового мікрорайону та про можливі затори на прилеглих вулицях внаслідок появи багатоповерхівок на понад 1 000 квартир.
У лютому 2021 року відбулись попередні громадські слухання щодо цього питання. Тоді мешканці найближчих до майбутньої забудови будинків турбувалися, чи не постраждають їхні оселі внаслідок будівництва та чи гарантуватимуть їм компенсацію забудовник або місто. Також питання поставало у водопостачанні ‒ чи витримають існуючі мережі навантаження після реалізації такої забудови. Окрім того, мешканці окремих будинків турбувалися про організацію в’їздів та виїздів до нового мікрорайону та про можливі затори на прилеглих вулицях внаслідок появи багатоповерхівок на понад 1 000 квартир.
Окреме питання ‒ вже згадана проблема перенесення тролейбусного депо. За проєктним планом, його пропонувалося винести в промислову зону Вінниці, в район перехрестя вулиць Гонти та Енергетичної. Але ані приблизної вартості такого проєкту, ані хто візьме на себе фінансові зобов’язання ‒ інвестор забудови чи громада Вінниці ‒ на етапі обговорення містобудівної документації учасникам слухань не відповіли. Відтак, громадяни проголосували за перенесення слухань.
Повторні громадські слухання відбулись наприкінці травня. Відповіді на зазначені питання не прозвучали і тоді, а тому люди проголосували проти погодження плану забудови.
Мільярд на перенесення депо
Раніше в експертному середовищі зазначали, що головна проблема майбутньої забудови – вартість перенесення тролейбусного депо. Зокрема, експерт у галузі будівництва, куратор «Європейської Солідарності» на Вінниччині Василь Зернецький зазначав, що така процедура коштуватиме громаді не менше, ніж мільярд гривень.
«Ми не маємо відповіді на багато питань. Наприклад, перенести тролейбусне депо, тобто зрівняти його із землею та розмістити в іншому місці, за нашими підрахунками, коштуватиме приблизно мільярд гривень. Це якщо говорити про нормальне перенесення, а не про те, щоб «викинути» тролейбуси з нинішнього депо і все».
Друге питання, яке плавно витікає з першого – за чий кошт буде перенесено депо. Василь Зернецький впевнений, що інших джерел фінансування цього проєкту, окрім міського бюджету, не може бути.
«За чий кошт все це буде? Може, зараз у міській раді скажуть, що ось, ми розпаюємо землю, забудовники самі її викуплять та перенесуть депо, але ми розуміємо, що так не буде. Забудовники явно будуть купляти землю частинами, адже йдеться про чималу територію у центрі міста. А нам треба не частинами, а одразу все депо, що знаходиться в межах цієї території, перенести. Однозначно, це буде за гроші міста робитись, а потім міська рада буде або ж не буде ці кошти повертати у бюджет», – зазначив він.
Актуальні новини Вінниці та області в нашому Telegram-каналі та на Facebook-сторінці