Організація «Veteran Hub» оголошує старт проєкту «Плюс Плюс ++», який має на меті розвинути мережу просторів, де можуть зустрічатися ветерани, навчатися, спілкуватися, працювати або отримувати певні консультації. Втім, на відміну від основних філій хабу, в новостворених просторах відвідувачі можуть отримати консультації фахівців лише в онлайн-режимі.
Детальніше про новий проєкт «Veteran Hub» ‒ в матеріалі «Вінниця.ОК».
29 липня у Вінниці, в місцевому «Veteran Hub», відбулася презентація проєкту «Плюс Плюс ++». Це вже третя презентація за рахунком. Презентують проєкт в трьох філіях хабу: у Києві, Дніпрі та Вінниці. За словами менеджерки відкриття просторів-партнерів Ніколетти Юрець, ініціатори програми «розробили такий проєкт, який допоможе трішечки ближче стати одне до одного і більше співпрацювати з громадами міст та селищ».
Проєкт має на меті допомогти усім охочим відкрити ветеранський простір у районних центрах. Учасники проєкту зможуть відкрити власні простори «Плюс Плюс ++» у партнерстві з «Veteran Hub», щоб подбати про ветеранів АТО / ООС під час адаптації в суспільстві та надати майданчик для людського спілкування.
Проєкт просторів-партнерів «Плюс Плюс ++» має на меті допомогти малим ініціативам у містечках й селах, що бажають віддячити захисникам України та мають приміщення, створити безпечний простір для ветеранів АТО / ООС.
Назвою проєкту обрали військовий термін «Плюс Плюс», який означає “так”, “згода”, “зрозумів”, “прийняв”. Ним користуються в радіоефірі та спілкуванні, а письмово позначають двома плюсами: ++.
Для створення простору «Плюс Плюс ++» партнер надає приміщення близько 30 метрів квадратних. «Veteran Hub» меблює це приміщення, забезпечить для ветеранів доступ до інтернету та надасть стандарти обслуговування клієнтів. Вести операційну й наповнювати простір подіями буде партнер.
За словами Ніколетти Юрець, на сьогодні поки неможливо сказати, скільки таких просторів буде відкрито. Адже поки ще невідомо, скільки надійде заявок.
«Ми поки що не можемо говорити, оскільки ми тільки відкрили заявки, ще не знаємо, яка буде активність подачі. Відповідно, у нас є бюджет, наданий на цей проєкт. Бюджет ми не можемо оголошувати, оскільки проєкт підтримується різними грантами. І, відповідно, ми зможемо розраховувати його під кількість у нас запитів, а також кваліфікацію і вимоги просторів, вимоги координаторів. Щоб все «сходилось». Ми будемо намагатися відкрити максимально багато просторів, які можуть заохотити координаторів та партнерів до співпраці. Ми будемо намагатися підтримати якомога більше таких «вмотивованих» просторів. Але наразі ми не можемо назвати точної кількості, все буде залежати від процесу і від заяв», ‒ каже менеджерка проєкту.
Відтак, відкрили подачу заявок 21 липня. Дедлайн ‒ 8 серпня. Після цього ініціатори проєкту будуть розглядати надіслані заявки. 24 серпня планується опублікувати такий собі «шорт-лист» тих, кого в організації обрали. Потім буде інтерв’ювання, а далі ‒ тренувальна програма у «Veteran Hub» у Києві.
Загалом триватиме програма до січня 2022 року. Далі, в залежності від результату, розглядатиметься майбутнє проєкту.
«Ми готові розбудовувати в невеличких селищах або містах локальні громади, які готові працювати у ветеранській сфері, у сфері громадського сектору, для того, щоб активізувати трошки простір, збирати людей разом, дати простір для того, щоб отримувати онлайн-консультації від трьох філій хабу (Вінниця, Дніпро, Київ). Відповідно, ми надаємо бренд «Veteran Hub», навчаємо комунікацій, як це робити, як збирати людей разом, згуртовувати їх, як взагалі створювати атмосферу, куди хочеться прийти, відпочити. Це має бути така собі невеличка зона коворкінгу. Хтось може запропонувати навчати чогось ветеранів, і ми будемо розглядати такі заявки, і якщо це буде цінне для цього простору і на часі, ми будемо підтримувати ці побажання наших ветеранів і так далі. І допомагати їм, і підтримувати їх на цьому шляху. Цей проєкт триватиме до січня 2022 року. Тобто, це такий недовготривалий спільний проєкт, дружній, як я вважаю. І ми будемо дивитись на те, як це актуально, ні. Будемо бачити, чи треба розбудовувати більше просторів і так далі», ‒ розповіла журналісту Вінниця.ОК пані Ніколетта.
За її словами, подаватись можуть як юридичні особи, так і координатори, які слідкуватимуть за простором і будуть офіційно працевлаштовані на час проєкту. І є третя сторона ‒ «Veteran Hub», який ініціює проєкт, надає стандарти роботи, політики, навчає.
«Ми взагалі підтримуємо на будь-якому рівні навчання та розвиток на будь-якому рівні. Також в цьому просторі можна отримати онлайн-консультації від трьох філій хабу. Це важливо, оскільки офлайн в просторі не будуть надаватись консультації, вони надаються тільки представниками організації», ‒ каже менеджерка проєкту.
За словами виконавчого директора проєкту «Плюс Плюс ++» та одного із засновників «Veteran Hub» Артема Денисова, на те, що в просторах надаватимуть консультації лише в онлайн-режимі, є свої причини. Зокрема, в організації зрозуміли, що в разі її розширення надавати послуги на тому якісному рівні, як зараз, буде важко, а на початкових етапах ‒ неможливо. Відтак, було вирішено в новостворених просторах «Плюс Плюс ++» зробити умови для безкоштовного онлайн-консультування.
«Оскільки ми хочемо дати цим проєктом більшу глибину, більше можливостей, ми зрозуміли, що, зберігаючи єдину систему політик та стандартів, ми не зможемо забезпечити якісне надання послуг всім за нашими стандартами. Це потребувало б тривалого спільного навчання, злагодження тощо. Тому поки що ми вирішили, що послуги надаватимуться в просторах онлайн. Щодо подій та заходів, зрозуміло, що у великих містах, будемо відверті, є більше можливостей. Можна запросити більше людей. Наприклад, у Києві в нас є можливість запросити представників міністерства. Цього місяця у нас була можливість запросити пані міністра, яка прийшла і спілкувалася наживо з ветеранами у Києві. Але зрозуміло, що питання є у ветеранів не тільки Києва. Тому онлайн-заходи будуть поширюватись на всі простори. Ми забезпечуємо матеріально-технічне устаткування, щоб ця зустріч відбулася як з людьми, які будуть приходити в хаб або у Вінницю, або в Дніпро, або в Київ, так і з нашими міжнародними партнерами», ‒ розповідає Артем Денисов.
Про критерії для потенційних просторів-партнерів
«В нас на сайті «Veteran Hub» можна побачити банер, де можна більше дізнатися про заявку, у нас є перелік документів, які необхідно подати, є перелік критеріїв. Це критерії партнера як юридичної особи: хто вона, репутаційні певні критерії, критерії простору, який вона готова надати. Детальна інформація про це є. В заявці є про те, як партнер бачить розвиток цього простору, які кроки хоче і готовий втілювати. Відповідно, є критерії координатора. В нас є три сценарії знаходження координатора: це якщо в організації є працівник, який готовий додатково розбудовувати таку ідею, або це зовнішня людина, яка активна в даній громаді і хоче підтримувати її і розвивати, про це знає організація і пропонує. Відтак, надсилає нам резюме і мотиваційний лист координатора. Або немає такої людини, є тільки юридична організація, яка каже «в нас є приміщення, але немає координатора». І ми трішки зі свого боку будемо співпрацювати, щоб допомогти його на місці знайти. Тому що це має бути місцевий координатор», ‒ розповідає Ніколетта Юрець.
Загалом, критерії для потенційних партнерів наступні:
Партнером можуть бути:
- Громадські або неурядові організації, організації з приватного сектору, навчальні та освітні установи, університети;
- Власник або орендар простору, що готовий його утримувати на час реалізації проєкту до січня 2022 року.
Важливу ролі також відіграє висока репутація установи та довіра в суспільстві.
Не можуть бути:
- Організації, що мають політичне, релігійне чи ідеологічне забарвлення;
- Комерційні організації;
- Організації з низьким рівнем репутації у спільноті;
- Фізична особа/фізична особа підприємець.
Критерії до простору:
- Площа до 30 м2;
- Санвузол;
- Достатня шумоізоляція;
- Зручне розташування;
- Прибудинкова територія;
- Господарські потреби забезпечує партнер.
Щодо обмеження в 30 квадратних метрів, то тут Ніколетта Юрець це обмеження мотивує тим, що на цій площі зручно розмістити те устаткування, яке передбачено проєктом. Простір може бути і дещо більшим чи меншим, але це вже обговорюється окремо з представниками «Veteran Hub».
Проєктом від Veteran Hub передбачено наступне устаткування:
- Софа;
- Крісла (2 шт.);
- Стіл;
- Комп’ютер;
- Стільчики (10 шт.);
- Стенд;
- Роздаткові матеріали;
- Камера відеоспостереження.
Також своє устаткування може запропонувати сам партнер, але це також окремо обговорюється з представниками хабу.
«Нам важливо зрозуміти, що простір працює для подій, в першу чергу, а не як зона для консультацій. Для нас важливий відвідувач, важливо те, з якою метою він туди приходить. Можливо, це навчання, можливо, перекваліфікація, можливо, просто проведення часу десь тет-а-тет, в якомусь просторі, де спокійно і можна попрацювати. Відповідно, якщо він хоче стати клієнтом «Veteran Hub», він звертається онлайн за консультаціями лише до трьох філій хабу, адже тільки там є спеціалісти, яких довгий час підбирали. І вони надають різні послуги, але основні ‒ по трьох напрямках: це психологічні послуги, послуги з пошуку роботи та юридичні консультації. Відповідно, якщо є прямі чи комбіновані запити, ми відправляємо запитувача до найближчої філії в якомусь регіоні. Але він може отримати їх лише онлайн, взявши комп’ютер, сівши й поговоривши зі своїм консультантом, як йому буде зручно. Тому в просторі має бути інтернет, ми надаємо техніку. І надаємо таку можливість в просторі це робити безоплатно», ‒ розповідає менеджерка відкриття просторів-партнерів.
До слова, простори-партнери можуть працювати, за договором, 10 годин на тиждень. Звісно, можливо і більше, але це вже буде визначатися, як ініціатива самого простору. Зокрема, такі умови обумовлені чинним законодавством.
«Може працювати хоч цілий день, але в трудовому договорі на дистанційну роботу у нас все одно вказано час тільки такий. Оскільки, за законодавством, це додаткова робота, і можна виділяти тільки 30% часу для будь-якого працівника, де б він не працював. Від того, що простір працюватиме довше, ми не можемо змінювати ті правила, які є у нас всередині. Це вже власна місцева ініціатива», ‒ додає Ніколетта Юрець.
Як додають в організації проєкту, у випадку, якщо організатори чи ініціатори простору порушать умови укладеного договору, то вони залишають за собою право забрати все устаткування та забрати свій бренд. В разі плідної роботи, можливе продовження співпраці між «Veteran Hub» та простором-партнером навіть після січня 2022 року. В будь-якому разі, просторам, які дотрималися умов співпраці, надане устаткування залишать.
На сьогодні триває відкритий конкурс для охочих стати партнерами та втілити простори «Плюс Плюс ++». До співпраці запрошуються громадські організації. Більше про умови конкурсу та вимоги до просторів можна дізнатися за ЦИМ посиланням.
Наприкінці презентації присутнім показали можливий варіант такого простору-партнера, який облаштували в будівлі самого «Veteran Hub». Як він виглядає – на фото нижче.
До слова, в травні у Вінниці створили другу в країні мобільну групу «Veteran Hub», яка допомагатиме ветеранам на місцях. Відтепер працівники хабу виїздитимуть в райони області та надаватимуть допомогу ветеранам на місцях.
Довідково
«Veteran Hub» вперше з’явився у Києві, у 2018 році. З перших днів роботи до хабу почали звертатися місцеві ініціативи й ветеранські організації з пропозиціями створити спільний простір. У 2020 році організація відкрила простір у Вінниці, а згодом ‒ у Дніпрі. Для запуску мережі було розроблено єдині стандарти роботи, щоб надавати ветеранам якісні послуги там, де вони цього потребують.
Серед послуг, які пропонує «Veteran Hub», юридичні консультації, психологічна допомога та допомога з працевлаштуванням чи з перекваліфікацією.
Актуальні новини Вінниці та області в нашому Telegram-каналі та на Facebook-сторінці