Штучний інтелект створив свій кінець симфонії № 10 австрійського композитора Ґустава Малера, яка залишалася незавершеною з часу смерті класика у 1911 році.
Написаний комп’ютерною програмою твір був зіграний Брукнерівським симфонічним оркестром під час “великої концертної ночі” в рамках фестивалю Ars Electronica у місті Лінці, повідомляє власний кореспондент Укрінформу.
“На технічному рівні – просто вражаюче. Я б ніколи не подумав, що таке може бути“, – прокоментував створену комп’ютером композицію головний диригент Брукнерівського оркестру Маркус Пошнер.
За його словами, працювати з продукцією штучного інтелекту було “вражаючим і у будь-якому відношенні новим досвідом”. Вже під час першої репетиції Пошнер та його оркест були “приголомшені технічною досконалістю” новоствореної композиції.
Водночас, як додає диригент, залишається відкрити питанням, а чи може такий, штучно створений твір, щось розповісти, чи можна щось нове віднайти та відчути. На його переконання, подібні комп’ютерні системи могли б бути радше хорошим тренувальним апаратом для молодих композиторів. Ініціатором ідеї завершити симфонію № 10 за допомогою комп’ютера був Алі Нікраг – композитор та дослідник штучного інтелекту в Ars Electronica Futurelab. Для написання він використовував програму MuseNet, якій запропонував ноти з початку симфонії Малера і потім відібрав один з кращих варіантів, виданих програмою. Крім того, композитору прийшлося вручну зробити оркестрування музики.
Джерело: Укрінформ