У міністерстві інфраструктури України узгодили перелік залізничних вокзалів, навколо яких можуть бути втілені концесійні проекти. Серед них є і залізничний вокзал Вінниці. Можливість тимчасової передачі вокзалу у приватну власність проаналізують експерти Світового банку.
–
Узгоджено перелік залізничних вокзалів,
що аналізуватимуться експертами Світового банку згідно можливості реалізації
концесійних проектів. Це:
1) Харків
2) Дніпро
3) Вінниця
4) Запоріжжя
5) Івано-Франківськ
6) Хмельницький
7) Миколаїв – принципово! – написала у Facebook заступниця міністра
інфраструктури з питань євроінтеграції Олександра
Клітіна
За словами пані Клітіної, в процесі реформування залізничного транспорту обласні адміністрації стануть основними замовниками пасажирських залізничних перевезень, у тому числі соціально значущих. Система фінансування таких перевезень теж суттєво зміниться – крім пасажирів, витрати будуть фінансувати Обласні адміністрації та субсидії з державного бюджету. Очікується, що концесії вокзалів та станцій будуть відігравати важливу роль у цій системі фінансування, оскільки компенсатором для бюджетних субсидій будуть не тільки прибутки державного залізничного вантажного оператора, а й концесійні платежі. У приклад посадовиця приводить Німеччину, де платежі до бюджету від концесій залізничних вокзалів та станцій складають щорічно близько 400 млн євро.
Для довідки: концесія – договір про передачу майна, що знаходиться у власності держави чи громади, в тимчасову експлуатацію іншим державам, іноземним фірмам, приватним особам.