Бюджет 2020: очікування, переваги та ризики

Новини України

Незважаючи на впровадження фінансової децентралізації, бюджет на 2020 рік передбачає централізацію коштів громад та зниження соціальних видатків.

Зогляду на скорочення видаткових повноважень, ситуація погіршиться (порівняноз 2014 – 2019 роками). Для прикладу, 100 відсотків надходжень акцизного податку з пального і транспортних засобів, ввізного мита на нафтопродукти та транспортні засоби, у проекті бюджету спрямовуються до спеціального фонду державного бюджету на розвиток дорожнього господарства, а не залишаються в громадах, як цьогоріч.

Так, як у 2017-2019 роках, у бюджеті на 2020 рік передбачається передати на фінансове забезпечення із місцевих бюджетів без відповідного ресурсного забезпечення (тобто виключивши їх з обсягу медичної та освітньої субвенцій). А саме оплату комунальних послуг та енергоносіїв медичних закладів та оплату комунальних послуг та енергоносіїв закладів середньої освіти та утримання адміністративно-технічного персоналу цих закладів.

Також Державний фонд регіонального розвитку на 2020 рік визначено в обсязі 9,5 млрд. грн., що не відповідає чинним вимогам Бюджетного кодексу (стаття 24-1 – не менше 1% доходів загального фонду) – 0,88%. До бюджетного «пакету»додаються зміни до Бюджетного кодексу України, де зокрема пропонується визначити, що обсяг ДФРР має визначатися на рівні не більше 1% прогнозного обсягу доходів загального фонду проекту Державного бюджету України на відповідний бюджетний період. Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад визначена в обсязі 2,1 млрд. грн. – на рівні 2019 року.

2020 рік стане роком завершення децентралізації і реально покаже, наскільки самодостатніми будуть громади. Тому кошти соцекономрозвитку та ДФРР, це якраз той ресурс, який необхідно спрямувати на інфраструктуру наших сіл, селищ та міст. Це кошти, які завжди йшли для розвитку територій. І той рівень, що закладений у бюджеті на наступнийрік явно недостатній, щоб продовжити поступальний рух громад.

Прикрим показником також є 40% зниження обсягів фінансування на придбання житла для дітей сиріт. Але водночас зростають видатки на 1500% на РНБО, на ДБР – на 71%.

Також на 8 млрд. грн. знижується кількість бюджетних коштів на субсидії населенню і на 12% на вищу освіту.

Середня заробітна плата закладена в 12 043 гривень, мінімальна пенсія – 1769 (до кінця 2020 року – авт.) І все це при інфляції в 7,2%. Зростання зарплат та пенсій не випереджає розмір інфляції.

Асоціація міст України, як представник органів місцевого самоврядування, наполягає на врахуванні пропозицій до проєктів законів України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» №2000 та «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» №2144 під час їх розгляду у парламенті. Якщо пропозиції АМУ не будуть враховані у проєкті Державного бюджету-2020, наступного року громади матимуть втрати та скорочення джерел доходів в обсязі 13,1 млн грн.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *