У Вінниці розпочне роботу підрозділ, який слідкуватиме за дотриманням правил паркування у місті. Співробітники відомства вийдуть на вулиці вже взимку, вони штрафуватимуть порушників та зможуть евакуювати машини на спецмайданчик. У мерії запевняють, що цей орган створено для наведення порядку на дорогах Вінниці. Хоча активісти побоюються, що інспектори будуть карати водіїв вибірково для «набиття» бюджету. Ймовірні плюси та мінуси від такої установи активісти та представники місцевої влади обговорили сьогодні, 7 вересня, під час круглого столу у міськраді, інформує видання «20 хвилин».
Працівник відділу з паркування Геннадій Богуславський розказав, чим будуть займатися інспектори, скільки їх буде та чи будуть вони виключно «карним» органом міської влади.
За
словами пана Богуславського, відділу надані повноваження, посадові інструкції
та затверджена форма одягу інспекторів з контролю за паркуванням. Всього
інспекторів буде 16. Наразі готується конкурс на посади інспекторів. Вимоги до
кандидатів та пропозиції будуть незабаром опубліковані у газеті Вінницької
міськради. І, орієнтовно, у грудні службовці почнуть працювати по місту.
Геннадій додав, що на початку роботи інспектори робитимуть роз’яснення водіям-порушникам і проводитимуть профілактичну роботу. А після цього тестового періоду, почнуть штрафувати, на що законом надано їм дано законні повноваження. Службовець повинен буде фотографувати на сертифіковану техніку припарковане з порушеннями авто. Обов’язково, з кількох ракурсів. На цій фотографії буде вказано час, номер авто та GPS-координати машини.
Після
цього на місці інспектор роздрукує повідомлення про адмінправопорушення де
будуть вказані реквізити реквізити, куди сплачувати штраф. Що важливо, інспектор
не може брати гроші у руки, уся оплата штрафів здійснюватиметься безготівково.
На бланку з постановою буде QR-код, за яким можна сплатити штраф онлайн, через
розділ сайту Вінницької міської ради. Або якщо порушник на місці та
погоджується сплатити штраф, то може це зробити через POS-термінал в інспектора.
За
рішенням міськради, інспектори з паркування можуть накладати штрафи за
порушення правил зупинки, стоянки транспортних засобів за частинами 1 і 3
статті 122 Адмінкодексу (штрафи 255 і 510 грн) та за статтею 152-1 (штраф
340-1360 грн). А також тимчасово затримувати транспорт у порушників.
Законодавець встановив, що якщо сплата відбудеться за перші 10 банківських
днів, то може сплатити тільки 50% від штрафу. По інших містах, де
вже діють служби контролю за паркуванням, оплата штрафів складає 70-75%.
Оскаржувати адмінпротоколи в судах намагається менше ніж 1% водіїв.
Приватний транспорт, який суттєво перешкоджає руху (стоїть на пішохідних переходах, заважає громадському транспорту тощо), будуть відвозити на штрафмайданчик. Планується закупити евакуатор та побудувати муніципальний спецмайданчик, де зберігатимуть вилучені автомобілі. Коли запрацює евакуатор поки що говорити зарано.
Наразі закінчується будівництво спецкімнати для інспекторів з паркування. У ній буде доступ до єдиної бази даних власників транспортних засобів. Там інспектор зможе скласти постанову, щоб надіслати поштою повідомлення про порушення власнику авто. Для водіїв авто на іноземній реєстрації такі постанови будуть відсилатися прикордонній службі, яка має доступ до системи «Аркан» з відомостями про водіїв, що ввозили авто через кордон. У інспектора буде «боді-камера», яка записуватиме дії службовця. Матиме лазерний відстанемір, щоб відміряти відстань авто від пішохідного переходу.
Керівник міського департаменту транспорту, енергетики і зв’язку Михайло Варламов висловився і про появу платних парковок.
- Наше завдання зараз — інвентаризація наявних паркомісць, щоб збільшити їх там, де можливо. Муніципальні стоянки стануть платними, якщо буде відповідне рішення. Це наступний етап нашої програми, — каже Варламов.
Науковці з вінницького політеху зазначили, що є можливість створити додатково близько 100 місць для стоянки в центрі Вінниці.
- Але це не вирішить проблему з дефіцитом місць для авто. Можливе розв’язання проблеми — це будівництво багатоповерхових паркінгів, — каже науковець з ВНТУ Віктор Більченко.
Керівник ГО «дорожній контроль Вінниця» Володимир Затайдух вважає ідею контролю за дотриманням правил паркування корисною, однак побоюється, що інспектори будуть карати водіїв вибірково.
- Я «за» таку ініціативу, але не хотілося б, щоб це був
каральний орган міської влади, який вибірково штрафуватиме водіїв. Потрібно
співпрацювати з людьми, пояснювати їм про порушення та проводити профілактичні
заходи. Зауваження до майбутніх інспекторів: не порушуйте самі правила
дорожнього руху. Патрульна поліція, аби виписати постанову порушнику, замість
того, щоб відігнати авто з місця, самі стоять з порушенням, затримуються на пів
години та ще більше заважають руху інших авто. Сподіваюсь, що перед законом
будуть всі рівні: і прокурори, і звичайні водії за порушення будуть отримувати
штрафи. І якщо хочете показати результат, то перш за все, наведіть лад на
Соборній, –
сказав він