Японські дослідники провели детальний аналіз відомих зображень в пустелі Наска і прийшли до висновків, які відрізняються від більш ранніх. Про це повідомляє Naked Science.
Малюнки являють собою гігантські геометричні і фігурні геогліфи. Зображення в пустелі Наска і плато Пальпа знаходяться приблизно на відстані 400 кілометрів на південь від столиці Перу Ліми. Разом вони формують область, що займає приблизно 450 квадратних кілометрів.
Малюнки вирізали між 400-ми роками до н. е. і 1000-ми роками н. е. Їх авторами були люди, які жили до інків: імовірно, представники культури Наска.
Самі малюнки включають в себе лінії, геометричні фігури, зображення тварин і рослин. Раніше вчені розрізнили і частково ідентифікували приблизно 30 малюнків, серед яких – зображення птахів, квітів, павука, собаки, мавпи і навіть якогось людиноподібного «астронавта».
Повністю розглянути малюнки можна лише на аерофотознімках, тому японські вчені застосували орнітологічні підходи для ідентифікації 16 геогліфів птахів.
Як говорить Масакі Еда з Музею Університету Хоккайдо, до цього моменту зображених на малюнках птахів ідентифікували за допомогою загальних вражень або кількох морфологічних ознак. Більш точний аналіз дзьоба, голови, шиї, крил і хвоста дозволив детальніше встановити їх приналежність до того чи іншого виду.
Повторний аналіз показав, що «колібрі» є, ймовірно, дроздом-відлюдником. Ще кілька зображень представляють собою, швидше за все, зображення пеліканів. Інші малюнки птахів, які раніше вважалися «кондорами» чи «фламінго», як з’ясували вчені, не мали яскраво виражених ознак цих птахів: більше того, вони взагалі не відповідають живим істотам, що мешкають на території Перу.
Як говорить Масакі Еда, представники культури Наска могли спостерігати за пеліканами при зборі їжі на узбережжі. Підвищена увага до екзотичних для цих людей птахів, на думку вченого, може стати ключем до розв’язання деяких питань, актуальних для сучасних істориків.
Джерело: УНІАН