У прокуратурі Вінницької області відбулась нарада щодо стану додержання законодавства у сфері безпеки руху, експлуатації транспорту, а також під час використання коштів на будівництво, ремонт та утримання доріг у 2018 – 2019 роках за участі керівників структурних підрозділів апарату прокуратури Вінницької області, керівників, заступників керівників місцевих прокуратур, представників правоохоронних та контролюючих органів області, представників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Прокурор області В`ячеслав Соколовий зауважив, що розгляд цього питання є не випадковим, воно обумовлено необхідністю вжиття низки скоординованих, спільних заходів на цих напрямах роботи.
На Вінниччині нараховується понад 9,5 тисяч кілометрів автомобільних доріг, в тому числі майже 2 тисячі кілометрів – це дороги державного значення, та 7,5 тисяч кілометрів – місцевого значення. Протяжність мережі вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах області становить майже 17 тисяч кілометрів.
Упродовж минулого року на капітальний та поточний ремонт лише доріг міжнародного значення з бюджету було виділено трохи більше 2 млрд гривень, а цьогоріч – 2,6 млрд гривень.
- При такому фінансуванні ставлення до витрачання коштів на ремонт та утримання доріг, до експлуатації дорожнього покриття повинно бути відповідальним, – підкреслив очільник відомства.
Проблемним залишається питання взаємодії між Службою автомобільних доріг та органами Національної поліції. При фіксації обставин дорожньо-транспортної пригоди працівники Служби не запрошуються, що у подальшому призводить до неможливості стягнення збитків, завданих майну Служби.
В`ячеслав Соколовий акцентував увагу на тому, що більш прискіпливо повинна відбуватись перевірка якості асфальтобетонного покриття.
Увагу присутніх прокурор області звернув і на те, що неповною мірою забезпечено виконання посадовими особами Укртрансбезпеки своїх обов’язків із захисту інтересів держави в судовому порядку. Питання оскарження судових рішень про скасування розрахунків плати за проїзд великоваговим транспортом, а також постанов про накладення штрафів ініціюється не завжди.
Відсутня також і належна взаємодія щодо своєчасного та повного стягнення коштів за постановами про застосування адміністративно-господарських штрафів за перевищення вагових параметрів між Управлінням Укртрансбезпеки області та Управління державної виконавчої служби. Додаткової правової оцінки з боку правоохоронних органів потребують дії службових осіб органів місцевого самоврядування, які спільно з підпорядкованими підприємствами здійснюють штучний поділ предмету закупівель на частини.
В`ячеслав Соколовий констатував, що окремими громадами та комунальними підприємствами при закупівлі робіт із ремонту дорожнього покриття вулиць та тротуарів залучаються переважно одні й ті самі фірми, або різні фірми, власниками і керівниками яких є ті самі особи. А це призводить не тільки до зниження якості робіт, а й сприяє фінансовим порушенням і зловживанням.
У низці випадків органи місцевого самоврядування при укладенні договорів підряду на виконання робіт з капітального чи поточного ремонту доріг не наполягають на встановленні в них такої істотної умови договору, як гарантійні строки. Такі договори укладалися в Гайсинському, Іллінецькому, Могилів-Подільському, Теплицькому, Чернівецькому районах та м. Вінниці. Натомість, контролюючими органами, у тому числі Північним офісом Держаудитслужби у Вінницькій області та Головним управлінням Державної казначейської служби України у Вінницькій області, такі порушення не виявлялись.
Особливу увагу, на думку прокурора області, слід звернути на порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту, що спричинило смерть потерпілих:
- За 5 місяців поточного року маємо 23 таких провадження у яких загинуло 30 людей.
За інформацією: прес-служба прокуратури Вінницької області