У Вінницькій області на території виборчого округу №16 зафіксовано білборди з агітацією за кандидата у народні депутати України Геннадія Вацака, розміщені без вихідних даних. З цього приводу спостерігач ОПОРИ звернувся до поліції та склав заяву.
Протягом червня спостерігачі ОПОРИ у виборчому окрузі №16 (центр – місто Ямпіль) фіксували рекламу депутата Вінницької обласної ради Геннадія Вацака. Поки він не був кандидатом у народні депутати, білборди з його зображенням без вихідних даних не вважалися порушенням виборчого законодавства.
Геннадій Вацак 17 червня був зареєстрований ЦВК кандидатом на позачергових виборах народних депутатів України. Однак білборди з написом «Будуємо майбутнє. Геннадій Вацак», зафіксовані у місті Ямпіль 19 червня, не мають вихідних даних. Зокрема, білборд, розміщений на вулиці Свободи.
Спостерігач ОПОРИ звернувся до поліції та склав відповідну заяву.
- На білбордах кандидата відсутні відомості про замовника матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівка, що друк здійснено з використанням обладнання, яке належить партії, про їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Це може суперечити вимогам частини 7 статті 69 та частини 23 статті 74 Закону України «Про вибори народних депутатів України, – зазначає координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборам у Вінницькій області Наталія Величко.
Згідно з частиною 1 статті 70 Закону України «Про вибори народних депутатів України», партія, кандидати у депутати від якої зареєстровані у загальнодержавному окрузі, кандидати у депутати мають право розпочати свою передвиборну агітацію з дня, наступного за днем прийняття виборчою комісією рішення про реєстрацію кандидатів у депутати. Після реєстрації кандидатів матеріали передвиборної агітації повинні мати необхідні вихідні дані та бути розміщені за кошти виборчого фонду відповідно до частини 23 статті 74 та частини 7 статті 73 Закону України «Про вибори народних депутатів України».
Відповідно до частини 7 статті 69 Закону України «Про вибори народних депутатів України», друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про замовника цих матеріалів, установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання, що належить партії, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Кандидат у депутати в одномандатному окрузі фінансує із коштів свого виборчого фонду заходи і матеріали передвиборної агітації та розміщення політичної реклами на власну підтримку (частина 8 статті 68 Закону).
Згідно зі статтею 212-13 КУпАП, виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно передбачають накладення штрафу на громадян від десяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від п’ятдесяти до сімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження караються накладенням штрафу на громадян від трьох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Нагадаємо, що ЦВК звернулася до політичних партій, які висуватимуть кандидатів, та осіб, які балотуватимуться кандидатами у депутати, з приводу дотримання вимог щодо передвиборної агітації.
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області