Інноваційні інструменти підтримки малого та середнього бізнесу обговорювали експерти та представники підприємництва ОТГ Вінниччини. Семінар-дискусія пройшла за сприяння Вінницького Центру розвитку місцевого самоврядування, діяльність якого підтримується Програмою «U–LEAD з Європою» та Мінрегіоном України.
Нещодавно під час онлайн –наради з представниками регіональної влади України перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ В’ячеслав Негода визначив ключовим інноваційний підхід до формування стратегічних пріоритетів розвитку територій. Він наголосив, що вибір таких пріоритетів повинен відбуватися із врахуванням світових ринкових та технологічних тенденцій інноваційного розвитку та сприяти пошуку тих напрямів економічної діяльності, які є конкурентоспроможними на рівні країни та у міжнародному масштабі. Тож учасники семінару зосередились на головних завданнях та перспективах розвитку бізнесу з огляду на інновації.
Як пояснили організатори зустрічі, фахівці Вінницького ЦРМС, – місцеві підприємці все частіше відчувають потреби в дослідженні зовнішніх ринків збуту. З особливою надією український бізнес дивиться у бік країн ЄС, які є споживачами вже понад 40% українського експорту. Під час зустрічі учасники ознайомились із особливостями презентації власного бізнесу на європейських форумах та виставках. Тренери Представництва ЄС, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Вінницького Клубу ділових людей та Центру підтримки бізнесу м.Вінниці розповіли про пешочергові кроки на шляху до успіху торговельних місій.
- Все більше ОТГ розуміє, що спроможність – це якісне виконання повноважень ОМС та потужний кошторис громади, який, в свою чергу, залежить від діяльності успішних підприємств та бізнесу на території ОТГ. Адже головним драйвером наповнення місцевого бюджету є потужні підприємства та бізнес, що сплачують податки. Запит на розвиток підприємництва великий, люди демонструють креативне мислення, мають багато ідей. Але навіть якщо ти вже виробник і маєш гарну продукцію, щоб продати і заробити, потрібно знати алгоритм співпраці із зовнішніми ринками та партнерами, – пояснив Юрій Войціцький , радник з регіонального розвитку Вінницького ЦРМС.
У ході експертних дискусій підприємці Вінниччини представили свої ідеї та сформували конкретні запитання. За словами експертів, на сучасному етапі малий бізнес потребує аналізу проектних ідей на «життєздатність», залучення донорських коштів, а також якісних бізнес-планів.
- Проектний менеджмент є одним із напрямів допомоги громадам від Центру. Низка ОТГ уже реалізувала ініціативи, що посприяли успішному розвитку територій та нарощують потенціал. Державний Фонд регіонального розвитку – це потужна підтримка громад, але більшість заявок стосується інфраструктурних проектів. На 2019 рік Вінниччині виділено понад 600 млн грн., і ці кошти варто спрямувати на інновації та економічний розвиток регіону. Завдяки фінансуванню ДФРР у Вінниці відкрито МЦ «Квадрат» – майданчик для бізнес ідей. Барська ОТГ розпочинає реалізацію проекту, що дозволить створити бізнес-інкубатор для підприємців-початківців громади. В цілому, підприємницьке середовище Вінницької області зосереджене на напрямках альтернативної енергетики, ІТ – сфери, екології та туризму. Це інноваційні сфери, що співпадають із пріоритетами ЄС. От, наприклад , власники туристичного комплексу, що розташований в Якушинецькій ОТГ, планують розвивати агротуризм і хочуть залучити кошти під невеликий відсоток, а підприємець із Ковалівської ОТГ пропонує відновити басейн та створити спортивно-відпочинковий комплекс на території громади.Є інноваційні розробки стосовно заміщення пластикової тари на аналог картону низької вартості і виробляти продукцію можуть на Вінниччині. Це цікаві проекти, але в умовах дорогих кредитів та недостатніх ресурсів бізнес може використовувати державно-приватне партнерство, як механізм для розвитку як власної справи, так і території громади. ОТГ може запропонувати бізнесу прийнятні умови оренди, а бізнес, в свою чергу, пільгові послуги для мешканців ОТГ. У підсумку – вигоду отримають всі, – розповів Юрій Войціцький.
Учасники семінару звернули увагу на необхідність вивчення потреб бізнесу з огляду на співпрацю з міжнародними донорами, а також проведення навчальних заходів стосовно написання бізнес–планів.