Ярослав Мазурець: “Літак з Вінниці до Тель-Авіву” вилітатиме двічі на тиждень”

Інтерв'ю Новини Вінниці

Цього року у Вінницькому аеропорту планується масштабна реконструкція злітної смуги. Наскільки це необхідно, розповів директор підприємства Ярослав Мазурець.

Він є його незмінним керівником із 2008 року. За цей час там відбулося чимало змін, зокрема – ремонт приміщення та відкриття нових рейсів. Зараз на аеродромі трудиться 51 працівник.
Із Ярославом Мазурцем домовилися про зустріч на його робочому місці – в аеропорту.

У п'ятницю, 13 січня, аеропорт був порожнім. Цього дня не було заплановано жодних рейсів. Працівники розчищали летовище від снігу, на стоянці – кілька вантажних літаків.

У приміщенні – тихо та майже безлюдно.

Нещодавно міський голова Сергій Моргунов повідомив, що цього року планується ремонт злітної смуги. Наскільки це необхідно?

Є державна програма розвитку аеропортів до 2023 року. У програму входять більшість аеропортів, у тому числі і Вінниця. Є плани розпочати фінансування цієї програми вже у 2017 році. Ми маємо надію, що Вінниця справді потрапить у цю програму, і у нас буде можливість провести реконструкцію злітно-посадкової смуги. Я б сказав, що на 2017 рік головне наше завдання – провести повномасштабну реконструкцію злітно-посадкової смуги і штучних покриттів аеродрому. Адже аеродром будувався у 1980-х роках і фактично покриття зношені на 100%. Тому ремонт нам провести необхідно. Злітна смуга капітально ні разу не ремонтувалася. Ми підтримували її в робочому стані, але сучасні типи літаків вимагають сучасних покриттів. Варто відзначити, що у нас аеродром сумісного використання, тут базується військово транспортна бригада, і я вважаю, що спільними зусиллями і для спільної мети це буде дуже корисно.

Чому час від часу не можуть приземлитися тут літаки?

Аеропорт може завжди прийняти літаки, проте є ряд об'єктивних причин, які могли цьому завадити. Наприклад, коли літак прилетів із Шарм-эль-Шейху, то був сніг і сильний боковий вітер. При бокову вітрі понад 15 метрів на секунду – це штормове попередження, і є загроза, що літак буде здутий зі смуги. А тоді були пориви вітру до 20 метрів за секунду. Можливості прийняти той літак не було. Тому було вирішено повернути його на Бориспіль. Це було винятково задля безпеки пасажирів.

Куди можна долетіти з Вінницького аеропорту?

У нас є регулярні рейси до Варшави, Тель-Авіву і Єгипту, а влітку – ще й Туреччина. Також використовується багато чартерних рейсів. Є у Вінниці чимало бізнесменів, які використовують для своїх потреб такі перевезення, є літаки, які прилітають до нас на стоянку. У принципі, не зважаючи на зимовий період, аеропорт функціонує у штатному режимі.

Із чим пов'язана відміна рейсу Вінниця-Варшава?

Із 12 січня продаж квитків на цей рейс призупинено до кінця зимової навігації. Авіакомпанія МАУ спрогнозувала, що після новорічних свят традиційно відбувається значне зниження пасажиропотоку. І щоб не працювати у збиток, прийняли рішення на кілька місяців зупинити виконання цього рейсу. У літню навігацію, а саме із 30 квітня, цей рейс буде відновлено.

Чи планується у якусь країну збільшення кількості рейсів?

Питання про збільшення рейсів чи їх зменшення ухвалюють авіакомпанії, виходячи зі своїми економічними міркуваннями. МАУ подивилися, що є пасажиропотік із Вінниці до Тель-Авіву, вони поставили конкурентну ціну і фактично завантаження на кожний рейс 80-90%. Тому вони збільшили кількість рейсів до Ізраїлю. Із Вінниці літак до Тель-Авіву вилітатиме двічі на тиждень.

Як справляєтеся із шумними компаніями хасидів, які прилітають до аеропорту?

Розуміючи важливість і необхідність таких рейсів, адже важливо, щоб до України прилітали іноземні туристи і витрачали тут свої гроші, то ми з любов'ю і ніжністю ставимося до кожного туриста. Нам немає різниці: чи турист з Ізраїлю, чи – наші, які летять до Анталії. Це помилкова загальноприйнята думка про хасидів, що вони якісь не такі.

Які заборонені речі виявляли під час проходження митного контролю, і що не можна провозити пасажирам?

Зазвичай у нас дуже дисципліновані пасажири і якихось надзвичайних речей ми не виявляли. Бували курйозні випадки. Колись хасиди у валізі везли майже сейф – це була така металева коробка, обмотана потужним цепом. Коли ми її побачили на інфраскопі, це викликало подив і швидку реакцію. Ми затримали пасажира і попросили його відкрити цю коробку. Він теж не розумів, що від нього хочуть. І коли ми побачили, що це металевий сейф для збору благодійних внесків, така собі залізна скарбничка, то здивувалися. А загалом, у багажу не можна провозити все те, що може заподіяти шкоду пасажирам і літаку.

Які найпопулярніші напрямки серед вінничан?

Найбільш популярний напрямок – це літній відпочинок у Туреччині. У літній період Варшавський напрямок був завантажений до 90%. Помилкова думка, що українці не мають коштів і не мають можливості літати, це не правильно. Людям потрібно пропонувати, і я переконаний, що у сучасному світі ці послуги мають бути ближчими для потенційних пасажирів. Люди повинні мати можливість бачити світ. Аеропорт – це найзручніший спосіб для подорожей. От нещодавно була ситуація, коли автобус їхав через Вінницю до Польщі і поламався. Пасажири кілька годин не мали можливості вибратися. Вартість цієї поїздки автобусом – 1200 гривень, а перельоту з Вінниці до Варшави – стартує від 890 грн. Навіщо їхати цілу добу і годинами очікувати проходження митного і прикордонного контролю на кордоні? Просто більшість людей думає, що літак це дорого. Сьогодні авіація стає дешевшою і доступнішою.

Ви стали директором аеропорту?

Мені несподівано запропонували посаду, і я прийняв цю пропозицію. А до того часу працював у комерційних авіакомпаніях. Коли я прийшов сюди (у аеропорт "Вінниця". – Авт.) у 2008 році, це було зруйноване, доведене до повного зубожіння підприємство. Побачивши це все, я зрозумів, що є перспектива рухатися вперед. Я чітко вирішив, що варто цим займатися. І поступово крок за кроком, ми робимо маленькі кроки вперед і рухаємося до розвитку нашого аеропорту. Я за освітою інженер з обслуговування літаків і двигунів, навчався у Харківському авіаційно-інженерному училищі. Тому для мене все це рідне.

Пане Ярославе, самі літаєте рейсами із Вінниці?

На відпочинок не літаю, бо так виходить, що коли є можливість полетіти з Вінницького аеропорту, то в цей час якраз найвищий пік роботи і доводиться працювати. Тому, на жаль, звідси я дуже давно нікуди не вилітав, але щороку планую обов'язково злітати з Вінниці на відпочинок. Це дуже комфортно літати з рідного аеропорту. Я знаю, як працюють контролюючі служби і як тут ставляться до пасажирів. Адже вінницька територіальна громада розвиває аеропорт для задоволення потреб вінничан та гостей нашого чудового міста! Користуючись нагодою, запрошую усіх до подорожей саме через Вінницький аеропорт!

Як директор маєте знижку на квитки?

Квитками займається авіакомпанія, аеропорт не має доступу до системи продажу квитків. Ми не включені у перелік тих людей, хто може вільно трактувати ціни. Займаємося обслуговуванням пасажирів і літаків, це наші основні завдання, і думаю, що з ними ми справляємося. Тому якщо я запланую кудись летіти, то квиток мені буде за таку ж ціну, як і іншим пасажирам.

За інформацією: Інна Мартонікова, "Місто

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *