Міст «Ямпіль-Косеуць» має стати воротами до Європи, – Анатолій Олійник

Новини Вінниці

Інтеграційним містком до Євросоюзу називає майбутній міст «Ямпіль-Косеуць» голова Вінницької облради Анатолій Олійник.

Міст «Ямпіль-Косеуць» може стати тими воротами у Європу, які забезпечать швидке та вільне переміщення людей, товарів і капіталів через кордон та стане ще одним вагомим механізмом зближення України з Європейським Союзом, – підкреслив  Анатолій Олійник сьогодні, 21 червня, на пресконференції.

Про це він говорив і у виступі на парламентських слухання на тему «Транскордонне  співробітництво як чинник євроінтеграційних процесів України». Голова облради запропонував додати до пункту 2.15 рекомендацій парламентських слухань пропозицію зобов’язати Кабінет Міністрів України поновити український склад міжурядової комісії «Україна-Молдова» щодо будівництва мосту «Ямпіль-Косеуць» та здійснити всі необхідні  заходи щодо будівництва цього мостового переходу.

– Це стратегічний крок у розвитку України, який дозволить сформувати найкоротший шлях (економія 400 км) від центральних та східних областей України до країн Європи та Азії, поліпшить соціально-економічну ситуацію України, а також забезпечить стабільність розвитку, – каже Анатолій Олійник. – Адже від Ямполя до румунських Ясс всього 90 км. Пан Олійник переконаний, що міст матиме економічне значення для Вінниччина та стратегічне для всієї України.

Кілька років тому Харківський науково-дослідний інститут підрахував, що вартість мосту разом з під’їзними  шляхами має скласти 190 млн грн. Зрозуміло, що нині ціна питання вже інша. До слова, ще з грудня 2013 року діє окремий фінансовий фонд «Інструменти об’єднання Європи», загальний бюджет якого складає 33 млрд євро. Проте, за словами голови облради, в Україні досі немає програми транскордонного співробітництва, тому вона не може отримувати кошти з цього фонду на свій розвиток.  Тому Анатолій Олійник переконаний, що нині треба, в першу чергу, розробити таку програму і поновити міжурядову комісію України та Молдови заради спільної роботи, зокрема і щодо будівництва мосту. Поки що ані молдовською, ані українською стороною не поновлювалися розробки стосовно цього будівництва.

 – Перевезення громадян та транспорту через річку Дністер в цій місцевості здійснюються через пункти пропуску «Ямпіль-Косеуць» і «Сорока-Цекинівка» за допомогою поромів, які працюють тільки у світлий час доби і теплу пору року та експлуатуються понад 20 років, – додає Анатолій Олійник. – Крім того, при льодоставі та значному піднятті рівня води в Дністрі, перетин кордону за допомогою поромів заборонено. Ситуація негативно впливає на соціально-економічний розвиток цілого регіону та блокує встановлення постійних економічних зв’язків між мешканцями даних територій, а також України і Республіки Молдова, в цілому.

Товарообіг Вінницької області із сусідніми Польщею складає $90,7 млн, з Румунією – $33,7 млн, зі Словаччиною – $2,5 млн, з  Угорщиною – $6,03 млн, з Молдовою – $23,69 млн.  Але несподівано товарооборот з Індією вийшов на перше місце. Якщо по Україні він складає $102,7 млн, то практично весь товарооборот, а саме $101,8 млн – це експорт із Вінницької області.

– Враховуючи перспективи розвитку індійського ринку,  ми розглядаємо найкоротший варіант виходу на Індію і в цілому в Азію через цей міст, – продовжує Анатолій Дмитрович. – Навколо мосту може бути створена серйозна логістична територія в центрі Європи.

Міждержавний зв'язок між Україною і  Молдовою через річку Дністер в межах Вінницької області забезпечується мостом, який знаходиться в зоні пункту пропуску «Могилів-Подільський – Отач».

 – Технічний стан мосту – незадовільний, несуча здатність залізобетонних балок та опор моста погіршується, – каже Анатолій Дмитрович. – З метою розвантаження зазначеного мосту, було б доцільним направити потік легкового транспорту та пішоходів до села Бронниця, де знаходиться міст. Він використовується як пішохідний, хоча його ширина – 11 м, довжина – 180 м, тротуари – 2,5 м. Але рух автотранспорту через Бронницький міст неможливий через відсутність під'їзних колій до нього.

Актуальність будівництва мосту "Ямпіль-Косеуць" для вантажоперевезень також необхідна, в першу чергу, для з’єднання транспортної інфрастурктури Європи та  Азії з Україною по колишньому, так званному, "шовковому шляху". Є нагальна  пропозиція поновити  роботу в складі міжурядової комісії Молдова та України, осмислити стратегічність об’єкту в наш час час і на майбутнє та  зробити перші кроки по продовженню робіт щодо підготовки будівництва мосту "Ямпіль-Косеуць". Адже відсутність мосту у цьому місці  є штучною перепоною до прокладання найкоротшого шляху через Європу у Азію. Вирішення всіх цих питань потребує втручання на рівні держави.

Крім цього, на співфінансування проектів транскордонного співробітництва, які фінансуються в рамках Програм Європейського Інструменту Сусідства та програм у рамках «Східного партнерства», мала би бути виділена щорічна обов’язкова субвенція з держбюджету. 

Довідка. Підраховано, що автомобільний міст "Ямпіль-Косеуць» має окупитися за два роки та вісім місяців, залізничний – за шість років.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *