Вчені NASA і Массачусетського інституту технологій (MIT) розробили радикально новий тип авіаційного крила, яке складається з тисяч крихітних компонентів. Після успішних випробувань в аеродинамічній трубі, розробники стверджують, що їхній витвір значно покращить виробництво літаків у майбутньому і посилить гнучкість виробничого процесу.
- Головне завдання в тому, щоб оцифрувати конструкцію через використання дискретних матеріальних блоків, відомих як вокселі, які можна скласти у великі функціональні структури. Поведінку таких структур можна програмувати на «клітинному» рівні, надаючи їм високу складність при низькій ціні, – пояснив вчений з MIT Бенджамін Дженнет журналістам Newsweek.
- На відміну від 3D-друку новий процес може бути зворотним, приміром, задля відновлення і переформатування. Він дуже адаптивний, – додав він.
Зазвичай в крилах є рухомі частини, такі як елерони, які використовуються для контролю крену і тангажу літака. Нова ж розробка може змінювати форму, деформуючись сама, тому що вона збудована із суміші твердих і гнучких компонентів. Таким чином, ціле крило чи його секція можуть згинатися певним чином.
Невеликі ідентичні елементи, або вокселі, формують структуру у формі решітки, яка потім вкривається тонким полімером. Таким чином, крило у своїй структурі має багато порожнин. Але воно все одно досить жорстке, попри низьку щільність. Той факт, що крило здатне деформуватися, означає, що воно може адаптуватися під різні ситуації, приміром, під час приземлення, злету чи маневрів. Дослідники пояснюють, що його конструкція значно легше, а отже більш енергоефективна, ніж звичайні крила.
- Ми можемо досягти високої ефективності, підлаштовуючи форму під навантаження під різним кутом атаки», – сказав головний розробник NASA у Каліфорнії Ніколас Крамер. «Ми можемо пасивно добитися такої ж поведінки, яка притаманна активним діям, – додав він.
Джерело: УНІАН