Дводенний семінар про ефективне використання туристичних ресурсів громад організував Вінницький Центр розвитку місцевого самоврядування Програми « U-LEAD з Європою» для представників ОТГ Вінниччини. Підготовка заходу здійснювалась у співпраці з Вінницькою обласною Асоціаціє органів місцевого самоврядування. Протягом 11-12 вересня учасники дізнались про те, як оцінювати ресурси та формувати привабливі туристичні продукти на території громад, про це розповів Олександр Коваль – експерт з розвитку туризму, керівник туристично-інформаційного центру « Турінформ Закарпаття», засновник онлайн платформи « Школа сільського туризму». Під час зустрічі учасники обгворили правові аспекти надання послуг зеленого туризму , це пояснила Людмила Гурба – радниця Вінницького ЦРМС з юридичних питань.
Як повідомив радник з регіонального розвитку Центру, Юрій Войціцький, один з організаторів та спікерів семінару, метою заходу є навчити громади робити перші кроки з розвитку туризму та поділитись досвідом представників , що вже мають успішні туристичні продукти у своїх ОТГ.
Другий день семінару був присвячеий ознайомленню із туристичними кластерами Вінниччини, зокрема , за напрямком зеленого туризму. Учасники відвідали Северинівську та Барську ОТГ і завітали до садиб зеленого туризму « Родинне гніздо», «Подільска роина», а також провели стратегічну сесію за підсумками візиту.
Поради з розвитку туристичної галузі учасникам семінару надав експерт, спікер заходу – Олександр Коваль. Він підкреслив важливість визначення ТОП 10 унікальних ідей туристичних продуктів та їх просування онлайн і офлайн.
- До створення туристичного продукту варто підходити стратегічно, виокремити найпривабливіші ключові ідеї на основі історії, природнього ландшафту, інфраструктури громади. Адже туризм є послугою, яку потрібно продавати. Це бізнес, який потребує ініціативи і лідерських навичок, а це дасть можливість сформувати професійну команду. От ми побували у двох садибах зеленого туризму на Вінниччині. Туристичні послуги, які надаються у садибі Окасани Бас є комплексними і розраховані на будь-якого споживача, а це передбачає і гастрономію, і видовища, і майстер-класи, і прогулянки та комфортний відпочинок. Це може бути прикладом для громад з розвитку даного напрямку. Найголовніше для галузі туризму – інформаційна складова. Я поговорив із багатьма представниками громад, люди не знають всіх можливостей своїх територій, тож варто проаналізувати та створити інформаційний базис послуг. Адже потенційні туристи повинні знати про те, що пропонується. Чому варто сюди приїхати, що тут цікавого, як добратися, де переночувати, чим посмакувати і як відпочити? На всі запитання має бути відповідь. Інформаційну підтримку потрібно розпочинати із мікрорівня і поступово нарощувати. Тобто – комунікація, навігація, інфраструктура. Гроші, інвестиції – це важливо, але ще важливіше вийти із зони комфорту і почати творити, щодня робити маленьку справу для великої перемоги, – зазначив Олександр Коваль на завершення семінару.