Сумнівний рейтинг та дивна вибірка: кандидати-мажоритарники заявляють про «соціологічні маніпуляції» на Вінниччині

Новини Вінниці Топ

Сьогодні, 11 липня, кандидати в народні депутати  з трьох одномандатних округів Вінниччини висловили сумніви щодо результатів передвиборчих соціологічних досліджень, проведених в області ГО «Центр регіональної ініціативи та розвитку» та групою «АМА». Підозрілими, або навіть фейковими,  їм вдаються принципи формування вибірки респондентів та їхня кількість, а також результати «прем’єрської» партії «Українська стратегія».

Кандидати від «Європейської Солідарності» Андрій Гижко (округ 11), Олена Верлан-Кульшенко (округ 12),  Олександр Грамарчук (округ 17) та самовисуванець Сергій Кудлаєнко (округ 11)піддають сумніву доброчесність роботи групи «АМА», яка не зареєстрована в Україні; та професійність «Центру регіональної ініціативи та розвитку», в дослідженні якого є статистичні помилки. Дивує кандидатів і викладений обома компаніями рейтинг політичної сили Володимира Гройсмана.

Так, за даними «Центру…», за «Стратегію» готові проголосувати 11,2% опитаних мешканців Вінниччини, що дивує  не лише конкурентів, але й фахових політологів. Доктор політичних наук, політолог, професор Тетяна Нагорняк зауважує: партії «Українська стратегія» немає серед лідерів виборчих перегонів, і навіть, якщо припустити, що регіональна тенденція на Вінниччині повністю відрізняється від загальнонаціональної, все одно спростувати національний тренд буде неможливо.

Водночас дослідження «АМА» пані Нагорняк назвала таким, що стоїть «поза межами наукової логіки, національних трендів та “політологічного чуття”». Свою позицію науковиця пояснює просто: за офіційними даними, на Вінниччині проживають 1 200 000 виборців. За оптимальною вибіркою, враховуючи похибку у 5%, вибірка мала б складати 384 респонденти. «АМА» ж опитала 2 134 респондентів із похибкою 4%.

  • Той, хто сплатив за це опитування, дуже помилився, тому що все лдно максимальна вибірка по області з похибкою чотири відсотки  – максимум шістсот респондентів, – зазначила пані Нагорняк

На думку доктора наук, «перебрала» з кількістю респондентів і ГО «Центр регіональної ініціативи та розвитку», яка опитала в області 8 500 осіб, при тому, що навіть у загальнонаціональних опитуваннях «оптимальною» кількістю респондентів вважається 2 500.

За словами Андрія Гижка, проводити офіційні дослідження в Україні можуть лише компанії, що входять до Соціологічної Асоціації України. «АМА» ж – американська маркетингова компанія, членом якої може стати кожен, хто зробить внесок у 55 доларів.

  • Ми проти маніпулювання думкою виборців. Давайте публікувати справжню соціологію. Хотів би, щоб правдиві дані публікували всі партії. Чому ми так про це турбуємось? На нашу думку, це може стимулювати до фальсифікації виборчого процесу. Адже сьогодні можна викласти певні рейтинги по округу, а в день виборів сфальсифікувати результат, зробити його наближеним до даних фальшивої соціології, – заявив кандидат та чинний перший заступник голови ОДА

Згоден з ним і довірена особа кандидата-самовисуванця Сергія Кудлаєнка юрист Ігор Приленський:

  • З юридичної точки зору, суб’єкт має бути зареєстрований, але такої організації немає. Це не соціологічне дослідження, це завдання для правоохоронних органів. Немає юридичної особи, не вказаний замовник дослідження, це маніпуляція громадською думкою, просто фейк.

Пан Приленський додав, що Сергій Кудлаєнко, як чинний нардеп, подав звернення до правоохоронних органів. Звернутись до поліції з приводу ймовірних «соціологічних маніпуляцій» збираються й інші троє кандидатів-мажоритарників.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *