Чи відновлять у Вінниці поромну переправу до Бригантини?

Новини Вінниці

Нещодавно на сайті "Агенції просторового розвитку" з’явилась концепція розвитку Вінниці. Мова йде про відновлення історичної локації – поромної переправи між Бригантиною та Кумбарами.

Ще задовго до появи Київського мосту на Замостя можна було потрапити саме через поромну переправу. Їх у місті було декілька.

До 1908 року стрімко розвивається промисловий район Замостя, який вимагав додаткового транспортного зв'язку з центром міста. Залізниця дала потужний поштовх розвитку вінницьких промислових об'єктів. Вінниця зросла в три з половиною рази, а за товарообігом вийшла на перше місце в Подільській губернії. Частина промислових об'єктів розмістилася уздовж центральної вулиці Замостя від Центрального мосту до вокзалу.

Однак, з плином часу, промисловці стали освоювати землі Далекого Замостя – в районі нинішніх вулиць Червоноармійської, Фрунзе, Кірова. У цей період виникло багато промислових підприємств, частина з них пережила і війни і революції, але не втрималася у часи незалежності. В кінці 80-х років 19-го століття було побудовано ціле військове містечко, що дало поштовх розвитку всього району.

Обходити через Центральний міст було далеко і незручно, тому міською думою було прийнято рішення на відвойованій у А.К.Кумбарі смужці землі продовжити вулицю Театральну і запустити поромну переправу.

Паром пустили, але ось тільки добиратися до нього, з майже стрімких Бузьких круч було тяжко, а часом, в негоду, і небезпечно. Тому в 1908 році за дорученням міськдуми міський архітектор Григорій Григорович Артинов розробив проект фундаментальних гранітних сходів на 4 прольоти, 118 сходинок і кам'яної пристані для порома. У тому ж році проект затвердили і почали необхідні роботи. Остаточно, сходи Артинова була «здані в експлуатацію» в 1910 році. Весь проект обійшовся міській казні в 1266 рублів 16 копійок.

Зараз ми можемо споглядати тільки три прольоти (з 91 щаблем), оскільки нижній пішов під воду, як і острів «Спорт» навпроти, після перебудови в 50-х роках Сабарівської ГЕС тоді і припинили діяльність поромних переправ – замість них з’явились залізобетонні мости.

Сучасні східці знаходяться у занедбаному стані, більшість з них просіли та посипалися. Місцеві жителі давно називають їх «потьомкінськими сходами», так як мають схожість з одеськими, тільки у зменшеному форматі.

Наразі з’являються думки про відновлення порому найближчим часом для туристичної привабливості міста, тому така нова локація однозначно стане Вінниці в нагоді.

За інформацією: vn.presspoint.in.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *