В Нідерландах електроавтобус Wepod вперше здійснив перевезення пасажирів без участі водія по звичайній дорозі. Протяжність маршруту склала всього кілька сотень метрів.
Випробування Wepod продовжаться на території кампусу Університету Вагенінген. У разі їх успішного завершення замовник проекту — адміністрація провінції Гелдерланд продовжить маршрут до залізничного вокзалу Еде-Вагенінген.
Wepod повністю автоматизований і автономний. У нього відсутнє традиційне рульове колесо і педалі. Автобус розрахований на 6 пасажирів, оснащений автоматичною дверима і підйомником для інвалідних колясок. Однієї зарядки електроавтобусу вистачає на 100 км пробігу при максимальній швидкості 40 км/год. Під час випробувань цей поріг знижено до 25 км/ч.
Система навігації являє собою поєднання докладних маршрутних карт, відеокамер, радіолокаційних і лазерних датчиків, "зав'язаних" на бортовому комп'ютері, які миттєво реагують на зміну дорожньої обстановки і поведінки пасажирів. Контроль за рухом Wepod здійснює оператор дистанційного керування.
Експерти вважають, що Wepod – це прообраз цілого сімейства автономних транспортних засобів майбутнього. Подібні випробування вже мали місце. Прикладом тому – автобуси без водія Ultra Pods, що курсували по замкнутому маршруту в районі аеропорту Хітроу і навіть кілька разів виїжджали на вулиці Лондона.
Автори проекту припускають завершення випробування влітку цього року.