Сьогодні, 12 квітня, в прес-центрі Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю облдержадміністрації відбулася прес-конференція громадської організації «Асоціація євроклубів Вінниччини» щодо реалізації проекту «Фейк чи не фейк? – ось у чому питання!», що став одним з переможців конкурсу з визначення програм (проектів, заходів), розроблених інститутами громадянського суспільства, для виконання (реалізації) яких надаватиметься фінансова підтримка у 2018 році за рахунок коштів обласного бюджету.
Проект розрахований на учнів старших класів та педагогів загальноосвітніх навчальних закладів м. Вінниці та Вінницької області. Мета проекту: сформувати розуміння індикаторів та критеріїв достовірності інформації у мережі Інтернет шляхом проведення семінарських занять з елементами інтерактивної діяльності тривалістю до 40 хвилин. На сьогодні заплановано 24 таких заняття. Остаточна кількість залежатиме від кількості заявок, що будуть подані закладами освіти області.
«Мережа Інтернет – це універсальне, але в той же час незахищене джерело інформації. У ній досить багато неправдивої інформації, так званої «фейкової», яка розрахована на емоційне сприйняття користувача та несвідоме подальше поширення», – зазначила голова громадської організації «Асоціація євроклубів Вінниччини», керівник проекту Єлизавета Савчук.
«Ні для кого не секрет, що в мережі Інтернет міститься дуже багато різноманітної інформації з тієї чи іншої тематики. Постає логічне запитання: «Якій інформації можна довіряти, а якій не варто?» Ось на це питання ми й будемо намагатися дати відповідь у рамках реалізації проекту», – відзначив викладач кафедри всесвітньої історії Факультету історії, етнології і права Вінницького державного педагогічного університету ім. М. Коцюбинського, кандидат історичних наук, експерт проекту Олександр Неприцький.
За його словами, універсального рецепту виявлення неправдивої інформації в мережі Інтернет не існує. Але є певний алгоритм, за допомогою якого можна визначити приналежність інформації до фейку. Так, алгоритм включає в себе декілька складових, зокрема визначення першоджерела походження інформації, аналіз тексту на предмет ключових слів та словосполучень, а також наявність тих чи інших оціночних суджень.