Вінничанам варто знати про нововведення для покупців та продавців квартир

Новини Вінниці

Платники податків України самостійно визначають розмір податку на продану ними житлову нерухомість. Виплату фінансового зобов'язання за минулий рік необхідно провести до 1 серпня поточного року. 

Держава стягує в державну скарбницю податки і збори з учасників угод купівлі-продажу нерухомості. Видання з'ясувало які податки і збори обов'язкові для покупців і продавців і в яких випадках закон звільняє учасників угоди від виконання фіскальних зобов'язань.

Подання фізособами податкової декларації про майновий стан і доходи

Відповідно до пункту 49.18 статті 49 глави 2 розділу II Податкового кодексу України (ПКУ), платник-фізична особа поточного року подає податкову декларацію про майновий стан і доходи за минулий календарний рік. Подати декларацію до ДФС необхідно до 1 травня поточного року. Платник самостійно обирає спосіб подання декларації до ДФС:

– особисто або через уповноважену особу; – поштою з повідомленням про вручення;

– по електронній пошті в електронній формі з виконанням відповідних вимог оформлення документа і цифрового підпису.

Якщо декларація була подана після граничного строку 1 травня, то розмір податкової виплати визначає орган ДФС. Фінансові зобов'язання продавця перед державою Згідно статті 172 ПКУ, продаж фізичною особою нерухомого майна – операція, що приводить до виникнення доходу і підлягає оподаткуванню. Платник податків виконує свої фіскальні зобов'язання самостійно в порядку сплати податку на доходи фізичних осіб (ПДФО).

Відповідно до пункту 179.7 статті 179 ПКУ фізична особа виплачує зазначену в декларації суму до 1 серпня поточного року. Платник обчислює розмір ПДФО від суми продажу нерухомості. Фізичні особи резиденти України сплачують ПДФО у розмірі 5% від суми продажу житлової нерухомості за таких умов: – відчужена нерухомість була у власності строком до трьох років; – особа здійснила за звітний рік більше однієї угоди відчуження майна. За держреєстрацію договору відчуження майна передбачена сплата державного мита у розмірі 1% від суми угоди. За таких умов володіння фізособа-нерезидент України сплачує ПДФО у розмірі 18% доходу від операції.

Продавець, фізособа-нерезидент України, при відчуження нерухомого майна виплачує державний військовий збір у розмірі 1,5% від суми угоди, державне мито у розмірі 1%. Покупець нерухомості зобов'язаний сплатити пенсійний збір у розмірі 1% від вартості угоди.

Коли не платять податок на продаж нерухомості

Згідно з пунктом 1 статті 172 ПКУ, фізичні особи звільнені від сплати податку на дохід від продажу нерухомості при таких умовах: – відчужене майно належало власникові більше трьох років; – відчужене майно було отримано власником у спадщину; – у звітний період здійснена одна угода відчуження майна.

Фінансові зобов'язання покупців нерухомості перед державою

Покупці нерухомості фізичні особи резиденти та нерезиденти України, сплачують збір на пенсійне страхування у розмірі 1% від вартості придбаного майна.

Від сплати збору на пенсійне страхування звільнені операції дарування нерухомості та договори довічного утримання (догляду).

Пільги при сплаті державного мита за купівлю-продаж нерухомості

Згідно з декретом Кабінету міністрів України "Про державне мито" від 1993 року в редакції 2017 року, від сплати державного мита при купівлі-продажу житлової нерухомості звільнені такі категорії громадян України:

– особи, віднесені до I-IV категорій постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;

– інваліди Великої Вітчизняної війни та сім'ї воїнів і партизан, зниклих без вісті;

– інваліди I-II категорій. Якщо учасники угоди — особи із зазначених пільгових категорій, вони держмито не платять.

Якщо один з учасників угоди не має пільг, він зобов'язаний заплатити держмито.

Вартість реєстрації купленої нерухомості

Порядок реєстрації права власності на куплену нерухомість визначений постановою кабінету міністрів України № 1127 від 25 грудня 2015 року. Державну реєстрацію за заявою одержувача нерухомості проводить уповноважений реєстратор або нотаріус.

Новий власник нерухомості пред'являє державному реєстратору паспорт, оригінал ідентифікаційного коду і заява. Державний реєстратор формує в електронній базі Держреєстру речових прав номер об'єкта власності перейшла в нове володіння нерухомість і вносить заяву в чергу на підтвердження. Заява та номер стверджує Департамент державної реєстрації та нотаріату Міністерства юстиції України. 

Відповідно до статті 34 Закону № 51 "Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 2004 року в редакції від 04.06.2017, адміністративний збір за державну реєстрацію становить одну десяту частину розміру прожиткового мінімуму для працездатних громадян.

Згідно зі статтею 7 закону про Державний бюджет України на 2018 рік, щомісячний прожитковий мінімум на одну працездатну особу визначено так:

– з 1 січня 2018 року – 1700 гривень; адміністративний збір за державну реєстрацію – 170 гривень;

– з 1 липня 2018 року – 1777 гривень; адміністративний збір за державну реєстрацію- 177,7 гривні;

– з 1 грудня 2018 року — 1853 грн; адміністративний збір за державну реєстрацію – 185,3 грн.

Відповідно до статті 19 Закону № 52, державна реєстрація проводиться протягом п'яти робочих днів.

За реєстрацію в цей термін діють зазначені вище тарифи. У статті 34 цього Закону визначено тарифи за державну реєстрацію у терміни менше п'яти днів, які заявник може вказати:

– за 2 робочих дні – 1 щомісячний прожитковий мінімум працездатної особи;

– за 1 робочий день – 2 щомісячних прожиткових мінімуми для працездатної особи;

– за 2 години – 5 щомісячних прожиткових мінімумів для працездатної особи. 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *