Вінницька обласна наукова бібліотека імені Тімірязєва пропонує своїм відвідувачам взяти участь у маркетинговому дослідженні «Вивчення інформаційних потреб користувачів та рівня їх задоволення». Дослідження проводиться для того, щоб визначити настільки бібліотечні фонди задовольняють інтерес читачів, чи влаштовують їх умови перебування у бібліотеці, а також які послуги найбільше подобаються відвідувачам. Анкета складається з п’яти блоків, кожен з яких містить до десяти запитань. Відповісти на них можна в режимі он-лайн на сайті «Тімірязєвки» або ж заповнити друкований варіант у будь-якому відділі книгозбірні.
«Ми прагнемо створити сучасну бібліотеку, яка може задовольнити всі інформаційні потреби відвідачів. Та для якісного обслуговування і задоволення потреб наших користувачів необхідно з’ясувати, що спонукає їх користуватися ресурсами й послугами бібліотеки, яке вони мають ставлення до асортименту бібліотечних послуг та яку оцінка якості обслуговування можуть поставити. Власне, з цією метою ми запропонували своїм читачам взяти участь у маркетинговому дослідженні, яке розпочалося з середини липня і триватиме до кінця вересня цього року, – коментує завідувач відділу маркетингу, рекламної і соціокультурної діяльності бібліотеки імені Тімірязєва Наталія Крисько. – Але вже зараз, отримавши до сотні заповнених анкет, ми помічаємо, що саме нам необхідно зробити для удосконалення якості бібліотечних послуг і обслуговування користувачів. Наприклад, ми виявили, що не всі наші відвідувачі знають про сторінки бібліотеки у соціальних мережах, дехто вперше чув про зв’язок з бібліотекою за допомогою електронної адреси. Є над чим працювати і у сфері платних та електронних послуг. Також майже всі опитані нарікали на відсутність періодичних видань, адже майже півроку бібліотека не отримувала української преси, і лише з липня вдалося відновити передплатити періодику. Читачі це помітили – похвалили. Водночас відзначили зручне місце розташування закладу та оперативність роботи бібліотекарів. Помітним є і той факт, що читачі більше почали цікавитися сучасники українськими книгами. Вони пропонують наповнити фонди бібліотеки відповідно до роду свого заняття, але всі виступають з пропозицією закупити українську літературу сучасних авторів. І ми намагатимемося врахувати ці пропозиції».
Остаточні результати маркетингового дослідження будуть презентовані у вересні. Тим часом щотижня бібліотекарі відділу попереднього замовлення проводять дослідження з визначення найпопулярнішої книжку. Обрану «Книгу тижня» вони рекламують на своїх сторінках у соціальних мережах та місцевій пресі, щоб залучити до бібліотеки якомога більше відвідувачів. Здебільшого, як каже Наталія Крисько, лідерами читацьких симпатій стають книги, які відображають сучасні події в Україні – публіцистичні та художні. найбільшим попитом користуються нові видання, які вийшли друком минулого і цього року.
Олеся ШУТКЕВИЧ, фото надано автором