На десяти вулицях Вінниці зроблять платні парковки. Коли очікувати?

Новини Вінниці Топ

На території Вінницької громади діятимуть п’ять паркувальних зон в залежності від вартості паркування. Відповідний проєкт 3 лютого затвердив виконком міської ради. Аналіз ситуації навколо організації платного паркування у Вінниці провело видання «20 хвилин. Вінниця».  

Отже, за рішенням виконкому, у громаді діятимуть різні ставки тарифу на платне паркування. Плата за парковку діятиме й у Десні, Вінницьких Хуторах та інших приміських селах, які є в складі нашої міської тергромади. Всього діятиме п’ять зон ставки плати за паркування. Для їх визначення враховувався трафік на дорогах та концентрація ділової активності на прилеглих територіях.

За оприлюдненою схемою, найдорожча парковка буде на Соборній, проспекті Коцюбинського, на вулиці Привокзальній, біля Центрального і Привокзального ринку. А також коштовна стоянка діятиме на Юності та 600-річчя (між Келецькою і Хмельницьким шосе), та на вулиці Келецькій (між 600-річчя і Юності).

Найдешевша стоянка діятиме на території приміських сіл, що є в складі  міської громади. Але не варто очікувати, що платну парковку запровадять всюди та одночасно.

Серед «першопрохідців» – десять вулиць у центрі 

Чиновники міськради зазначають, що  впровадженням платних парковок «будуть займатись не один місяць», і робитимуть це поступово. 

Спочатку відокремлять частину з 9 тисяч 638 вуличних паркомісць: на них буде спеціальна розмітка, інформаційні щити та пристрої для оплати паркування. Це можуть бути паркомати, онлайн-сервіси тощо.

Паралельно цьому, чиновники розроблять і схвалять тарифи на платне паркування. Цей регуляторний акт має пройти процедуру обговорення серед вінничан та погодження в Антимонопольному комітеті. Наразі, на сайті міськради, немає проекту тарифу плати за паркування.

Однак вже зрозуміло, де будуть запроваджені перші платні стоянки — це десять вулиць в центрі Вінниці, серед яких Соборна та Оводова. 

«Зокрема, це Соборна, Артинова, Оводова та інші прилеглі вулиці. Середмістя визначено пілотним проєктом через те, що саме у центрі найбільш інтенсивний трафік і концентрація автотранспорту. І саме тут фіксується найбільша кількість порушень правил паркування», — розказав начальник відділу паркування міськради Геннадій Богуславський.

Посадовець додав, що після схвалення міською радою і проходження всіх процедур, на цих вулицях відокремлять земельні ділянки для створення спеціальних майданчиків для паркування.

Для спецтранспорту та людей з інвалідністю – безоплатно 

Влітку минулого року міська «Агенція просторового розвитку» проводила онлайн-опитування щодо запровадження платних парковок. Питали й за ціну: більш ніж половина з 447 опитаних людей відповіли, що прийнятний тариф — 5-10 грн за годину.

При цьому є категорії водіїв, що можуть безоплатно користуватись платними майданчиками. Їх визначили в рішенні міськради №2694. Це:

  1. Спецтранспорт — МВС, ДСНС, «швидка», аварійний спецтранспорт — під час виконання прямих службових обов’язків;
  2. Транспорт, яким керують водії з інвалідністю або водії, які перевозять людей з інвалідністю, в т.ч. транспорт, що належить підприємствам у сфері соцзахисту; належить ГО людей з інвалідністю. 

Такий транспорт повинен мати розпізнавальний знак «Водій з інвалідністю» та може користуватися всіма перевагами, що надаються водіям з інвалідністю.

Джерело заробітку для громади? 

Міста з платними парковками отримують від них непогані доходи. За дев’ять місяців 2021 року автопарковки в Києві, Харкові, Одесі та Львові сумарно принесли до міських бюджетів 85 млн гривень.

Найбільше на парковках заробила столиця України — 34,6 млн грн. Дохід Одеси від автопарковок склав 23,3 млн грн. Дохід Харкова — 14,7 млн грн. Львів за той же час заробив 12,3 млн грн. Про це йдеться у дослідженні Opendatabot.

Актуальні новини Вінниці та області в нашому Telegram-каналі та на Facebook-сторінці

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *