Вінницька транспортна компанія направила до департаменту економіки міської ради звернення із проханням підвищити вартість проїзду у трамваях, тролейбусах і автобусах. Як розповів радіостанції «Місто над Бугом» директор ВТК Михайло Луценко, діючий тариф на проїзд у громадському транспорті один з найнижчих в Україні і економічно необґрунтований.
Керівник підприємства пояснив, що востаннє тариф на проїзд у муніципальному транспорті Вінниці переглядали ще у 2018 році і вже тоді він був збитковим для підприємства.
«У 2018 році, коли ми затверджували останній тариф, економічно обґрунтований тариф по автотранспорту був десь 5,66, по автобусу – 8,03 грн. Але був прийнятий 4 по електротранспорту і 5 по автобусах. Тоді вже були збитки, і з тих пір вони накопичувались. Тому наразі при піднятті вартості металу, електроенергії, газу – це вже катастрофа, вже зараз терміново треба приймати міри. Тому що в нас був якийсь запас міцності, який ми за цей рік, коли був локдаун, вичерпали. І сьогодні потрібно ремонтувати транспорт, колії та всю інфраструктуру. Питання наразі назріло».
За словами Михайла Луценка, питання перегляду вартості проїзду назріло у багатьох містах України, оскільки стрімко зросли ціни на усі складові тарифу: електроенергія, паливо, метал, зарплатня працівникам. ВТК, каже Луценко, вичерпало усі свої резерви і, аби продовжувати надавати послугу, необхідно запроваджувати економічно обґрунтований тариф.
«На сьогоднішній день найвища вартість у Києві – 8 грн, в Одесі – 6 грн, у Львові – 7 грн, але наразі багато міст ідуть на переобрахування тарифу. Тому що дуже стрімко ростуть всі наші складові. Якщо взяти кольоровий метал – мідь, який ми застосовуємо у великі кількості, то він коштував 210 тисяч/тонна, то сьогодні вже коштує 370. Якщо метал у 2017 році коштував 32 тисячі, то сьогодні вже 46. І зарплата – по-перше, ми сьогодні перейшли на нову галузеву угоду і, по-друге, зарплата формується залежно від прожиткового мінімуму».
Про дати зміни тарифу на проїзд у громадському транспорті наразі говорити зарано, оскільки звернення від Вінницької транспортної компанії перебуває на розгляді в департаменті економіки міськради. Після перевірки обґрунтованості та доцільності запропонованого тарифу готуватимуть регуляторний акт та подаватимуть відповідний проект рішення на виконком міськради.
«Це великі розрахунки, і, відповідно, над цим працювали наші економісти. Сьогодні ці розрахунки вже зроблені і подані в департамент економіки. Там їх зараз перевіряють: з чимось погоджуються, з чимось – ні. Коли вже буде знайдена точка дотику, тоді вже можна буде говорити про те, що будемо виходити на такий-то тариф. Сьогодні про це ще зарано говорити. Але те, що він не відповідає сьогоденню, – це однозначно», – каже директор ВТК.
Нагадаємо, з 1 червня приватні перевізники Вінниці збільшать вартість проїзду у маршрутних таксі до 10 гривень. Новий тариф погодив виконком міської ради.
Вартість квитка підвищують через подорожчання складових собівартості перевезень: мінімальна зарплата, ціна палива, запчастин. Ще один суттєвий фактор – падіння пасажиропотоку на 62,1%. Діючий тариф – 6 гривень за проїзд – був встановлений у 2018 році.
Актуальні новини Вінниці та області в нашому Telegram-каналі та на Facebook-сторінці
At you abstract thinking
Розумні керівники міста підвищували б тариф частками щороку, щоб не було такого різкого підвищення за раз…