На базі навчально-наукового Центру з розвитку і підтримки технічного забезпечення Збройних сил України, який діє при Вінницькому національному технічному університеті, розробили легкий тактичний автомобіль. Це здійснили на замовлення однієї з силових структур. Конструюванням і науковим обґрунтуванням займалися науковці та студенти вишу, а виготовленням — спеціалісти приватної компанії, яка розробляє та ремонтує військову техніку. За основу взяли машину типу баггі «Пегас-2», яку виготовив інженер-конструктор Юрій БЕРКО.
За його словами, новий автомобіль призначений насамперед для озброєння підрозділів Сил спеціальних операцій, Десантно-штурмових військ та інших оперативних підрозділів ЗСУ. Його головна перевага у великій маневровості, невеликій масі та простоті конструкції. Авто може застосовуватися як дозорно-розвідувальний автомобіль, машина вогневої підтримки підрозділів, для доставки боєприпасів, для патрулювання, евакуації поранених або як командно-штабний транспорт. Машина обладнана потужним 2-літровим турбодизелем і здатна розвивати швидкість понад 130 км/год по шосе та швидко долати нерівну місцевість. Наразі розробники проводять відомчі випробування та, заручившись підтримкою зацікавлених структур, шукають можливість організації виробництва таких легких тактичних автомобілів на конвеєр.
- Перший військовий баггі «Пегас» був виготовлена за кошти, зібрані волонтерами Вінниччини, ще 2015 року. Тоді я передав його на озброєння в один з підрозділів Сил спеціального призначення, і він гарно зарекомендував себе на передовій. Другий баггі «Пегас-2» також будували за волонтерські кошти, але вже за підтримки волонтерів, які опікуються спецпризначенцями. Тепер сконструювали третю машину — легкий тактичний автомобіль, виробником якої виступає НВК «Техімпекс» у співпраці з науковцями й студентами Вінницького національного технічного університету, — відзначає Юрій Берко. — Саме фахівці цієї компанії зацікавилися автомобілем, відео з яким я презентував на міжнародній спеціалізованій виставці «Зброя та безпека-2016». Вони виділили фінансування на розробку та виготовлення цього зразка, і вже на виставці «Зброя та безпека-2017» ЛТА був презентований широкому загалу. У таких авто велика потреба на передовій, хлопці зацікавлені і чекають на маневрений баггі.
Про вартість авто розробник не береться говорити, каже, що це прерогатива виробника. Але від армійців він вимагатиме мінімальних витрат в обслуговуванні і може максимально застосуватися в бойових умовах. Він потужний, надлегкий, практично безшумний і маневровий. Машина здатна розвивати швидкість 120—130 кілометрів на годину по шосе. Вона вміщує чотирьох бійців, може бути обладнана кулеметами, автоматичним гранатометом, системою ПТУР та використовуватися для запуску безпілотника. Ноші, якими укомплектована машина, дозволяють перевозити пораненого, військове спорядження чи комплектування.
- Це надійний баггі для розвідки та спецпризначенців, — коментує свою розробку Юрій Берко. — Така техніка є на озброєнні в багатьох армій. Наш аналог, може, й не кращий за американський, але за скромних можливостей і скрутних умов — він ідеальний. Загальні показники приблизно однакові з тими, що є на озброєнні країн НАТО.
Та попри переваги, перш ніж запускати такі автомобілі на серійне виробництво, вони мають пройти серію випробовувань. Адже автомобіль має бути безпечним для екіпажу, надійним під час виконання бойових завдань та відповідати вимогам нормативних документів. Тому, окрім виготовлення дослідних зразків, розробники напрацьовують технічну документацію, відшліфовують креслення, доводять до логічного завершення наукові обґрунтування, проводять випробування і чекають висновку та рекомендацій від зацікавлених осіб щодо доцільності виробництва такого виду бойових машин.
Олеся ШУТКЕВИЧ
Фото автора
Джерело: День