На Вінниччині розповсюджують газети, у яких публікується соціологічне дослідження без відомостей, яких вимагає виборче законодавство. Про це повідомляють спостерігачі Громадянської мережі ОПОРА.
Так, 18 липня в окрузі №14 (центр – місто Жмеринка) розповсюджувалася газета, на першій сторінці якої написано «ЗЕ!Команда. Світлана Лутковська – офіційний представник Зекоманди у Вінницькій області». На другій сторінці у газеті надруковано «електоральні рейтинги кандидатів». Згідно з ними, найвищі шанси пройти до Верховної Ради України у кандидатки в народні депутати по виборчому округу №14 Світлани Лутковської (самовисування). У дослідженні не вказується жодних відомостей про його проведення.
Зазначимо, що кандидаткою від політичної партії «Слуга народу» по цьому ж округу є Ірина Борзова.
Раніше в деяких вінницьких ЗМІ було оприлюднено соціологічне дослідження від ГО «Центр регіональної ініціативи та розвитку» з посиланням на соціологічну групу «АМА» щодо рейтингу кандидатів-мажоритарників області. З цим дослідженням не погоджувалися представники деяких політичних сил. Зокрема, представники обласного осередку політичної партії «Європейська Солідарність» провели з цього приводу круглий стіл, під час якого озвучили думку щодо сумнівів у такому дослідженні.
«У передвиборчий період дані соціологічних досліджень можуть оприлюднювати з метою маніпуляції вподобанням виборців. Часто в ЗМІ можна натрапити на опитування маловідомих соціологічних служб, тому важливо, щоб під час публікації таких соціологічних досліджень ЗМІ зазначали всі дані, які визначені Законом України «Про вибори народних депутатів України»», – зазначає Наталія Величко, координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами у Вінницькій області.
Відповідно до статті 67 Закону України «Про вибори народних депутатів», ЗМІ та інформаційні агентства, які поширюють результати опитування громадської думки, пов’язаного з виборами, обов’язково повинні зазначати повну назву організації, яка проводила опитування, його замовників та інші відомості, зокрема інформацію про час його проведення, територію, яку охоплювало опитування, розмір та способи формування соціологічної вибірки опитаних, метод опитування, точне формулювання питань та дані щодо можливої статистичної похибки.
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області