Як захиститися від недобросовісних продавців при купівлі в Інтернеті?
Перед покупкою обов’язково з’ясуйте:
– найменування та місцезнаходження продавця
– основні характеристики продукції ціну
– порядок прийняття претензій, умови гарантії та поставки
– порядок повернення/ обміну
Забезпечити свою покупку в Інтернеті можна за допомогою:
Відправлення товару з післяплатою
Післяплата – спосіб розрахунку, коли гроші за товар сплачуються у поштовому відділенні та за додаткову плату надсилаються продавцеві. При післяплаті можна оглянути товар прямо у відділенні та відмовитися від купівлі, якщо він не підійшов.
Повернення оплати через банк
Якщо Ви оплатили покупку в Інтернеті, а продавець не відправив куплений товар – зверніться до свого банку із заявою про повернення сплачених коштів. Банк пояснить, чи можливе повернення коштів, скоординує подальші дії та проведе розслідування. Якщо через банк повернути гроші не вдалося – звертайтеся із позовом про відшкодування коштів до суду.
Що робити, якщо Інтернет-магазин відмовляється від обміну/повернення товару?
Щоб повернути/обміняти придбаний в Інтернет-магазині товар:
Збережіть документ, що підтверджує оплату/отримання товару.
Переконайтеся, що товар зберігся у первісному вигляді.
Протягом 14 днів з дня купівлі зверніться до продавця з вимогою повернути/обміняти товар.
Повідомте, як можна забрати товар – витрати за пересилку покладаються на продавця або за домовленістю сторін.
Якщо продавець відмовляється прийняти/ обміняти товар:
Переконайтеся, що володієте інформацією про суб’єкта господарювання, який здійснив продаж.
Зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України чи до суду за місцем свого проживання.
Судовий збір за позовами про порушення прав споживачів не стягується.
Чи маю я право на інформацію про харчові продукти, які купую?
06 грудня 2018 року Верховна Рада України прийняла Закон «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Відтепер будь-який харчовий продукт має супроводжуватися інформацією про нього. Інформація має бути точною, достовірною, зрозумілою та міститися безпосередньо на упаковці або етикетці. Обов’язковою для надання є така інформація:
назва продукту, перелік інгредієнтів та їх кількість;
інгредієнти, що спричиняють алергію або непереносимість;
кількість продукту в установлених одиницях виміру;
мінімальний термін придатності або дата «вжити до»;
будь-які спеціальні умови зберігання та/або використання;
найменування та місцезнаходження оператора ринку або імпортера;
країна або місце походження ;
інструкції з використання;
фактичний вміст спирту у напої ;
інформація про поживну цінність.
ВАЖЛИВО! Оператор ринку харчових продуктів не має права стягувати зі споживачів додаткову плату за надання обов’язкової інформації про харчові продукти.
Якщо ціна товару (послуги) на ціннику і у чеку не співпадає?
Інформація про ціну товару повинна бути надана споживачеві до придбання товару (послуги).
Цінник має бути:
– чіткий і простий для розуміння.
– відображає ціну кожної одиниці або категорії продукції.
– включає всі податки та платежі, які сплачуються під час придбання.
ПАМ’ЯТАЙТЕ! Нечіткі або двозначні положення договорів із споживачами тлумачаться на користь споживача.
При виникненні непорозумінь при розрахунку за товар:
1) Зверніться до адміністрації магазину з вимогою повернути різницю між ціною на ціннику та у чеку.
2) У випадку відмови – зверніться із заявою про порушення своїх прав до територіальних органів Держпродспоживслужби України або до суду за місцем проживання.
Куди звернутися за допомогою?
Якщо дотримання наших рекомендацій не допомогло, і ваше право було порушено – звертайтеся:
Цілодобова гаряча лінія Держпродспоживслужби: 044 364 77 80
Адреси (телефони) територіальних органів Держпродспоживслужби
www.consumer.gov.ua.
Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103
Джерело: vin.gov.ua