20 січня у районних центрах Вінниччини спостерігачі ОПОРИ зафіксували зовнішню рекламу вже зареєстрованих кандидатів у Президенти України без інформації про установу, що здійснила друк, без даних про тираж та про відповідальних за випуск, що може мати ознаки порушення.
Так, білборди кандидата на посаду Президента України Андрія Садового («Об’єднання «Самопоміч») без вихідних даних розміщено у місті Тростянець на перехресті вулиць Соборна та Шкільна.
У місті Ладижин білборд на користь Андрія Садового розміщено у центрі міста на вулиці Петра Кравчика.
У місті Гайсин на вулиці 1-го Травня розміщено сіті-лайт із написом «Андрій Садовий. НАСТУП. 2019».
За словами голови Тростянецької районної організації «Об’єднання «Самопоміч» Наталії Гори та керівниці штабу Світлани Моргун, білборди були розміщені ще до реєстрації Андрія Садового кандидатом на посаду Президента України та будуть замінені найближчим часом.
Також у місті Хмільник на вулиці Першотравневій спостерігачем ОПОРИ зафіксовано білборди кандидатів на пост Президента України Анатолія Гриценка (політична партія «Громадянська позиція») та Сергія Капліна (Соціал-демократична партія) без зазначення відомостей про наклад, друкарню, відповідального за друк та замовника.
Сергій Каплін та Андрій Садовий зареєстровані кандидатами у Президенти України 8 січня 2019 року, Анатолій Гриценко зареєстрований кандидатом у Президенти України 15 січня 2019 року.
ОПОРА нагадує: відповідно до частини 3 статті 59 Закону «Про вибори Президента України», друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання відповідно кандидата на пост Президента України або партії, яка висунула кандидата на пост Президента України, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів.
Згідно з частиною 16 статті 64 цього ж Закону, забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів.
Відповідно до частини 2 статті 212-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб – від двадцяти до тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Галина Сегеда, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області