Районні видання Вінниччини “вдягаються” у “джинсу” кандидатів у президенти, – ОПОРА

Новини Вінниці

У районних газетах Вінниччини найбільше прихованої політичної реклами присвячено Юлії Тимошенко та Олександру Шевченко, трохи менше «джинси» про Порошенка, Гриценка та Ляшка. Лише тричі за жовтень-листопад 2018 року в «районках» виходили матеріали про кандидатів у президенти із маркуванням «політична реклама». Такі результати зафіксували фахівці громадянської мережі ОПОРА, проаналізувавши районну пресу Вінницької області.

Представники Громадянської мережі ОПОРА проаналізували районні газети Вінниччини за жовтень і листопад 2018 року. В результаті аналізу спостерігачі виявили, що у цих ЗМІ регулярно оприлюднюються матеріали, які можуть мати ознаки прихованої політичної реклами, так званої «джинси». Лише тричі у районних газетах матеріали були марковані як «Політична реклама»: у газеті «Життєві обрії» №41 від 26 жовтня 2018 року («Новий курс України» від Юлії Тимошенко»), в газеті «Прапор перемоги» №43 від 26 жовтня («Юлія Тимошенко у Вінниці: «Ціна на газ буде як мінімум вдвічі меншою»), «Літинський вісник» №42 від 18 жовтня («Вінниччина визначилася: гідним президентом-укропівцем буде Олександр Шевченко!»). Серед потенційних кандидатів у місцевій пресі лідерами «джинси» є Юлія Тимошенко та Олександр Шевченко. Також розміщуються публікації без відповідного маркування про Петра Порошенка, Анатолія Гриценка та Олега Ляшка, – повідомляють в організації

Координаторка спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Вінницькій області Наталія Величко зазначає, що проаналізовані газетні матеріали мають всі ознаки «джинси»:

Про ознаки «джинси» свідчить не лише зміст матеріалів, а й те, що публікації з ідентичними реченнями та аналогічними інформаційними посилами з’являлися одночасно у різних ЗМІ. Варто зазначити, що замовні немарковані матеріали у засобах масової інформації, тобто «джинса», є порушенням не лише норм законів, а й журналістських стандартів щодо збалансованості і неупередженості

ОПОРА нагадує, що поширення прихованої реклами забороняється українським законодавством, яке передбачає захист споживачів реклами від прихованої реклами. Виборчий процес розпочнеться лише 31 грудня цього року, тому такі матеріали не підпадають під дію Закону України «Про вибори Президента України».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *