Міністерство соціальної політики запустило "гарячу телефонну лінію" для скарг про незаконне отримання субсидій іншими громадянами на оплату житлово-комунальних послуг, або іншої державної допомоги. Про це на брифінгу заявив генеральний директор директорату сім'ї та соціальної підтримки Мінсоцполітики Віталій Музиченко, передає УНІАН.
"Нам потрібно налагодити зворотний зв'язок. У цьому місяці у нас відкрилася, вперше в державі, "гаряча телефонна лінія", на яку можна поскаржитися, на яку можна надати інформацію про неправомірне отримання соціальної підтримки", – повідомив він.
Музиченко додав, що аналогічні "гарячі лінії" успішно діють у більшості країн Європи.
"Впровадження такої лінії, яка діє в робочі години, дає кожному громадянинові, що має інформацію, що хтось незаконно отримує державну соціальну допомогу, будь-яку, або що до нього застосовувалися заходи з боку органів соцзахисту населення, органів соцпідтримки, які не відповідають нормам законодавства, можливість донести цю інформацію", – уточнив він.
За його словами, після отримання цієї інформації будуть проводитися перевірки відповідних даних.
"На сьогоднішній день через недосконалу систему соціального інспектування та контролю з боку держави за використанням бюджетних грошей втрачається велика сума коштів", – додав він.
Музиченко повідомив, що, за даними соціологічного дослідження, яке проводив в Україні Світовий банк, приблизно 70% громадян нетерпимо ставляться до тих, хто отримує соціальну допомогу незаконно.
Він повідомив номер "гарячої лінії" – 0 800 502 757, а також нагадав, що діє онлайн реєстр отримувачів субсидії – subsidii.ioc.gov.ua, який дозволяє за адресою подивитися, чи отримує допомогу, той хто там зареєстрований. При цьому в даному реєстрі не відображаються інші дані мешканців (наприклад ПІБ).
Музиченко уточнив, що завдяки цим реєстрам стало відомо про випадки отримання двох або більше субсидій, або коли допомогу отримували мери великих міст або власники елітних будинків.