Формування місцевих бюджетів на 2019 рік, – коментує експерт Вінницького ЦРМС

Новини Вінниці

Із вересня розпочинається активна фаза формування проектів місцевих бюджетів. Вінницький центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми «ULEAD з Європою», відслідковує бюджетний процес в об’єднаних громадах протягом року, проводить навчальні зустрічі та тренінги, а також регулярно знайомить представників ОТГ області  із новаціями бюджетного законодавства. Інна Святна, експерт Центру  з місцевих фінансів, прокоментувала поточні завдання фінансових служб громад та пояснила основні напрямки бюджетної політики на найближчий час.

Як і в минулі роки, державна бюджетна політика щодо місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин буде спрямована на удосконалення інструментів бюджетного планування, зміцнення фінансової спроможності місцевих бюджетів, підвищення ефективності та результативності використання бюджетних ресурсів, а також  створення дворівневої системи міжбюджетних відносин, – зазначає Інна Святна.

Проектом Основних напрямів бюджетної політики на 2019—2021 роки, схвалених Кабінетом Міністрів України, з 1 січня 2019 року планується  застосування програмно-цільового методу бюджетування в усіх місцевих бюджетах, що сприятиме прозорості управління бюджетними коштами та єдності в бюджетній звітності щодо виконання місцевих бюджетів.

Міністерство фінансів України вже визначило основні параметри, які слід використовувати для формування місцевих бюджетів на 2019 рік та повідомило про це  Департаменти фінансів обласних державних адміністрацій листом від  6 серпня 2018 року № 05110-14-8/20820.

 Для формування місцевих бюджетів слід враховувати основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2019 рік, схвалені постановою Уряду за № 546 від 11.07.2018: номінальний ВВП – 3946,9 млрд грн; темп зростання реального ВВП – 103,0 %; індекс споживчих цін – 107,4%; фонд оплати праці найманих працівників і грошове забезпечення військовослужбовців – 1142,7 млрд грн.

 Також прогнозуються наступні розміри державних соціальних стандартів :

  • розмір мінімальної заробітної плати – 4173 грн;
  • розмір посадового окладу працівника І-го тарифного розряду ЄТС – 1921 грн;
  • прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць: з 1 січня 2019 року – 1853 грн, з 1 липня – 1936 грн, з 1 грудня – 2027 грн», зазначила експертка.

За словами Інни Святної, потрібно враховувати  і показник прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп, які визначають розміри ряду соціальних виплат і грошових допомог, гарантованих державою. У 2019 році  вони складають:  для працездатних осіб – від 1921 до 2102 грн, для непрацездатних осіб – від 1497 до 1638 грн, для дітей 6-18 років – від 2027 до 2218 грн та для дітей до 6 років – від 1626 до 1699 грн. Суми  прожиткового мінімуму будуть зростати у січні, липні та грудні наступного року.

 Як відомо, основна маса фермерських господарств зосереджена в об’єднаних територіальних громадах, їх розвиток прямо впливає на наповнення місцевих бюджетів, тож держава  забезпечує стимули для їх  економічного зростання.

«Бюджетна політика 2019 року враховує  норми Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» від 10.07.2018 № 2497 – УІІІ, яким  передбачено :

  • оподаткування земельним податком лісових земель
  • зарахування податку на доходи фізичних осіб за здані в оренду земельні ділянки за місцезнаходженням таких орендованих земель

Відповідний закон  набув чинності 15 серпня поточного року, відтак  органи місцевого самоврядування  мають скоригувати показники доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів для оперативного врахування їх Міністерством фінансів у проекті Державного бюджету на 2019 рік .

Починаючи з 1 січня 2019 року планується 5% рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення , крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату, до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин, що безумовно  збільшує фінансову спроможність місцевих бюджетів, – пояснює Інна Святна.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *