Вінницькі стартапи: кешбек-сервіс, каршерінг і платформа для дистанційного навчання

Новини Вінниці

Керівництво Вінницької області бачить потенціал для розвитку стартапів в агросекторі. Але поки найцікавіші проекти знаходяться в інших сферах.

Ігор Гнатовський, LetyShops

1188 магазинів і 5 млн користувачів вдалося приєднати Ігорю Гнатовському до свого кешбек-сервісу LetyShops. З його допомогою покупцям відшкодовують частину витрачених грошей на банківську картку або рахунок телефону.

«Знижки, бонуси і промокоди ― звичні речі для сучасних покупців. Ми, навпаки, вирішили платити користувачам реальні гроші, які вони можуть вивести будь-яким зручним для них способом і використовувати на свій розсуд. Магазини-партнери платять нам винагороду за те, що приводимо до них нових покупців. А ми ділимося цією винагородою з тими, хто робить покупки через LetyShops. Це й називається кешбек», ― пояснює бізнес-модель підприємець.

2014 року LetyShops став одним із перших кешбек-сервісів на просторах СНД, хоча в тих же Штатах така модель працює вже багато років. Найяскравіший її приклад ― сервіс Ebates, який 2014 року був проданий японській компанії Rakuten.

Майже 1,5 року проект фінансувався за рахунок власних коштів, вкладень друзів, батьків і приватних інвесторів. Але згодом в LetyShops вклала гроші компанія Admitad, проте обсяг інвестицій Гнатовський не розкриває.

Зараз в команді ― 180 осіб, основний офіс розташований у Вінниці.

Мирослав Боцула, Collaborator

Платформу дистанційного навчання для бізнесу Collaborator її засновник Мирослав Боцула запустив в 2013 році за 200 тис. грн.

Стартували з Вінницького національного технічного університету, де було створено Центр дистанційної освіти.

Як розповів Боцула, проект в основному зосереджений на завданнях корпоративного навчання з використанням хмарного рішення.

Фактично це сервіс, який використовують компанії для проведення тренінгів та вебінарів, тестування співробітників або кандидатів на роботу, оцінки рівня їхньої здатності до навчання і відповідності займаній посаді, оповіщення про заходи.

Серед клієнтів такі відомі в Україні бренди, як MTI, Brocard, Omron Healthcare Ukraine, Банк Траст, EasyPay, ProZorro.

Команда проекту ділиться на групу розробки, перевірки якості, продажів, підтримки клієнтів, R&D.

За словами Боцули, зараз Collaborator прибутковий проект за рахунок SAAS ―  моделі використання бізнес-застосунків у форматі інтернет-сервісів.

Ігор Добрянський, SizeCar

Ігор Добрянський вірить в shared economy і першим в Україні чотири місяці тому запустив каршерінговий стартап SizeCar. Тестує його в рідній країні, але прицілюється на ринок США.

Його ідея полягала в створенні платформи, на якій можна орендувати автомобілі у місцевих жителів і здавати їх тим, кому потрібна автівка на кілька годин або днів. За кожен прокат через платформу ― комісія 20%. Вартість оренди авто через SizeCar від $20 на день ― з огляду на марку та стан.

Щоправда, зараз навіть не у всіх великих містах можна взяти авто в оренду через SizeCar ― є Київ, Вінниця, Львів, Івано-Франківськ. Одна з причин ― у свідомості українців є невіра в таку модель бізнесу і страх, що авто після використання не залишиться цілим та неушкодженим.

За словами автора проекту, в запуск SizeCar вклали $80 тис. три співінвестори (імена не розкриваються).

Найближча мета Добрянського ― пошук венчурного інвестора з метою виходу на ринки, де каршерінг ― вже звичний формат як для автовласників, так і для орендарів авто.

Автор: Олександр Білінський

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *