Український стартап AxDraft розробив платформу, яка допомагає безкоштовно і швидко підготувати документи для захисту прав споживачів на отримання інформації українською мовою.
У кейсі "Захистити українську мову" є зразки скарг на порушення законодавства про мову у закладах харчування, супермаркетах та інтернет-магазинах, пише gazeta.ua.
Користувачеві потрібно лише зареєструватись, відповісти на кілька запитань і заповнити дані. Інформація автоматично переноситься між документами користувача. Документ буде індивідуалізований у відповідності до вимог користувача, вичитаний і відформатований.
Зразки документів розробила громадська організація "Незалежні".
"Завдяки таким формам скарг Держпродспоживслужба неодноразово проводила перевірки та складала постанови про адмінправопорушення за порушення правил торгівлі", – каже юрист Олександр Золотухін.
За словами юриста, нещодавно власника закладу притягнули до адмінвідповідальності за відсутність маркування цінників, а також ненадання відповіді на скаргу.
Якщо в кафе чи супермаркеті відмовляються обслуговувати українською, немає меню державною мовою, або ж посадовець виступав без перекладу, одним із ефективних способів захистити свої права є подання скарги та інформаційного запиту.
"Українська мова є єдиною державною мовою на території України. Вона вільно і обов'язково використовується не лише в державному, але й приватному секторі. До цього числа входять і відносини між споживачами", – говорить юрист.