Наразі він діє у 91 місті України. Це демократичний процес дискусії та прийняття рішень. Кожен житель Вінниці шляхом голосування мав змогу вирішувати, як витрачати частину муніципального бюджету, запропонувавши власні ідеї розвитку міста.
Цього року вінничани вирішували питання реалізації 7 мільйонів гривень. Обирали 6 великих проектів на суму 5 292 321 гривню та сім малих на суму 1 321 550 гривень. В результаті голосування протягом 2018 року у місті з’являться нові зони для відпочинку вінничан, молодіжний центр, популяризуватимуть бібліотеки, подбають про дітей з інвалідністю та стерилізуватимуть безпритульних тварин.
У грудні у Вінницькому прес-клубі пройшов круглий стіл щодо результатів конкурсу. Під час зустрічі автори проектів, представники громадських організацій та виконавчих органів міської ради обговорювали зміни до конкурсу. Адже деякі райони мали не достатню кількість місць для голосування, була відсутня уніфікована звітність та проявились інші проблеми, що потребують вирішення. Для вдосконалення проекту, ГО «Кредо. Розвиток. Поділля» провели анкетування вінничан, які зміни необхідно внести до конкурсу.
– Спільно із Департаментом правової політики та якості міської ради цього року вирішили провести анкетування мешканців міста. Анкети були розроблені в двох варіантах: в електронному вигляді, він був на офіційному сайті «Бюджет громадських ініціатив», а також у паперовому вигляді на всіх пунктах для голосування. Анкети авторам надіслали електронною поштою, – розповіла представник ГО «Кредо. Розвиток. Поділля» Ганна Дремлюга. – Метою анкетування авторів проектів було визначити, наскільки умови конкурсу зручні для його учасників та що потрібно змінити або посилити для залучення більшої кількості ініціативних громадян до подання проектів. До анкетування долучились 842 мешканці Вінниці. Серед них 92% відповіли, що необхідно продовжувати реалізацію конкурсу «Бюджет громадських ініціатив». Також підтримали спрощення процедури електронного голосування, надання права для голосування за 3-5 проектів та збільшити кількість пунктів для голосування.
За результатами опитування та враховуючи кращі практики в містах України, внесені такі рекомендації щодо вдосконалення конкурсу:
1. Поділити проекти на категорії по галузях міста та обсягу фінансування
2. Надати можливість авторам доопрацювати відхилені експертами для голосування проекти;
3. Створити громадську раду конкурсу серед представників громадських об`єднань та експертів у даній галузі;
4. Заборонити фінансувати проекту комерційного характеру;
5. Провести тематичні навчальні семінари для авторів та та ініціативних груп;
6. Додати до положення про конкурс норму щодо врахування конфлікту інтересів зацікавлених осіб, які мають можливість впливати на хід голосування;
7. На стадії оцінки проекту визначити профільний виконавчий орган міської ради, який буде виконавцем проекту у разі його перемоги на конкурсі;
8. З метою прозорості процедури голосування в паперовому вигляді долучити до прийому бланків в пунктах для голосування представників громадської ради конкурсу;
9. Додати уніфіковану процедуру звітності щодо виконання проекту;
10. Під час проведення інформаційно-рекламної кампанії долучити приватних ЗМІ та соцмереж;
11. Впровадити у процедуру конкурсу жеребкування щодо визначення порядкового номера проекту;
12. Впровадити коефіцієнти вирівнювання або поділити обсяг фінансування на реалізацію малих(локальних) проектів відповідно до кількості населення в мікрорайонах.
Зміни до положення "Про Бюджет громадських ініціатив м. Вінниці" будуть затверджені Виконавчим комітетом міської ради.
Микола ГАНДЗЮК