Прокуратура провела перевірки в установах виконання покарань та органах Національної поліції області дотримання вимог Закону України "Про адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі".
Установлено окремі порушення в діяльності адміністрації установ виконання покарань у зв’язку з якими окремим засудженим, які негативно поводили себе у місцях позбавлення волі та перебували на профілактичних обліках, як такі, що не стали на шлях виправлення, після звільнення безпідставно не встановлено адміністративний нагляд.
Не зважаючи на визначений законодавством строк для підготовки та направлення матеріалів до суду про встановлення адміністративного нагляду, мають місце випадки несвоєчасного направлення таких матеріалів, що призводить до уникнення засудженими встановлених законодавством обмежень.
Крім того, працівники установ виконання покарань у більшості випадків, в порушення установлених норм, самостійно визначають у поданнях до суду обсяг обмежень адмінпіднаглядним, а відповідні запити щодо надання пропозицій органами поліції за обраним місцем проживання особи, яка звільняється з місць позбавлення волі своєчасно не направляють. Не вживаються достатні заходи щодо отримання відповідей на запити з пропозиціями від органів поліції щодо встановлення обмежень.
Адміністрацією колоній не забезпечуються направлення не пізніше трьох діб після винесення суддею постанови про встановлення адміністративного нагляду повідомлення про це до органів поліції за обраним піднаглядним місцем проживання.
Відсутність належної взаємодії між відповідними підрозділами установи, контролю за розглядом в судах подань про встановлення адміністративного нагляду, неналежного обліку засуджених, які підлягають звільненню з місць позбавлення волі, призводить до не ефективного забезпечення примусових профілактичних заходів, спостереження і контролю за поведінкою таких осіб, вчинення ними злочинів тощо.
Перевірка показала низький рівень індивідуально-попереджувальної роботи органами поліції. Завдяки чому піднаглядні особи продовжують вчиняти умисні злочини.
Наприклад, в одному з відділів поліції під адміністративним наглядом перебувала особа, яка в період нагляду вчинила 4 умисних злочини, а з метою ухилення від адміністративного нагляду залишила своє місце проживання. Натомість, дільничний офіцер поліції не лише не вніс пропозицій щодо посилення контролю за поведінкою цієї особи, а й направив до суду матеріали на підставі яких суд прийняв рішення, яким послабив контроль за її поведінкою.
На усунення виявлених порушень закону органами прокуратури області внесено документи прокурорського реагування.
За інформацією: прес-служба прокуратури Вінницької області