У суботу, 23 вересня, у Вінниці в залі телерадіокомпанії «ВІНТЕРА» стартував ХХІ Міжнародний «VINNYTSIA JAZZ FEST 2017».
Вінничан привітали продюсер фестивалю, радник міністра культури, заслужена артистка України Ірина Френкель та директор «VINNYTSIA JAZZ FEST», заслужений діяч мистецтв України Павло Третьяков. А право урочисто відкрити «фартовий» фестиваль розіграли серед глядачів.
На сцену запросили тих, хто знайшов на своїх місцях «щасливі» наліпки: 11-річного Ярослава, вихованця школи мистецтв «Вишенька», який вже вдруге на фестивалі, та 18-річну Валерію, майбутнього політолога, студентку ДонНУ, яка на джазовий фестиваль у Вінниці прийшла вчетверте. Відкрити «VINNYTSIA JAZZ FEST» також запросили вінничанку Кіру, яка не пропустила жодного з 21-го фестивалю.
Одразу ж після урочистого старту на сцену вийшли учасники експериментального українського проекту «KOLOYOLO». Вони дарували глядачам неперевершене звучання бандури у джазових ритмах з гітарою та перкусією, відкривали шанувальникам джазу його етномотиви.
Солістка й бандуристка Ольга Гончаренко не виключає, що колектив й надалі експериментуватиме з народними інструментами.
Праця заради того, щоб чогось досягти – це біг по колу. А праця заради любові до справи – це зовсім інше, це – просто життя, коли ти насолоджуєшся кожним новим днем, кожною новою сходинкою, – ділиться Ольга Гончаренко секретами творчого успіху з вінничанами.
Підтримує її у цьому учасник другого відділення концерту, легенда світового джазу Володимир Тарасов.
Після захоплюючої майже годинної безперервної імпровізації тріо з Литви у складі барабанщика Володимира Тарасова, саксофоніста Людаса Моцкунаса та басиста Євгеніюса Каневічюса глядачі заслужено вітали стоячи.
Володимира Тарасова називають найкращим барабанщиком та джазовим виконавцем колишнього СРСР, але сам музикант каже, що скептично ставиться до визначення кращих у цьому мистецтві:
Я вважаю це повним абсурдом – це ж не Олімпійські ігри. Дуже багато гарних барабанщиків, один грає одне, інший – інше. Головне, щоб музикант був особистістю. Навчити грати швидко й технічно можна будь-кого, навіть песика, а вміти не грати і щоб була музика – важко. Пауза в музиці часто більше значить, ніж звук. Принаймні для мене це – рівноцінно… Є творці, є виконавці. На жаль, творців дуже мало в музиці. Традицію і школу, звичайно, потрібно знати, але навіщо мені грати те, що хтось грає краще за мене, краще шукати себе, – говорить Володимир Тарасов.
Другий концерт першого дня фестивалю відкрив квартет Мішеля Майса з Люксембургу, Франції та Німеччини, що виступає у стилі джаз-ф’южн. Музиканти вдало поєднують стандартні джазові мотиви з експериментальними імпровізаціями та електронікою. Квартет не боїться шукати свою ідентичність в народній та класичній музиці, що й довів вінничанам.
А завершив перший фестивальний вечір німецький проект DAS HOBOS.
Експериментували його виконавці з найрізноманітнішими інструментами: від електроніки до губної гармоніки.
Музиканти кажуть, що натхнення знаходять у старих залізницях, а власну творчість називають «музикою урбаністичних лінощів».
Оскільки ХХІ джазовий фестиваль у Вінниці назвали фартовим, не обійшлося без цікавих розіграшів та приємних подарунків. Так, сертифікати на відвідування закладу та диски, підписані виконавцями серед покупців кави після кожного концерту розіграли партнери фестивалю – кав’ярня «Чорна кішка білий кіт».
Сьогодні, 24 вересня, із 17.30 джазовий настрій у Вінниці продовжать створювати норвежець Ян Гуннар Хофф (за роялем), айстро-словацьке тріо Йорга Ляйхтфріда, запальні французи – проект «BATUNGA & The SUBPRIMES», а також – американське тріо Сайруса Честната, яке виступить за підтримки Посольства США в Україні.
Нагадаємо, у понеділок, 25 вересня, Сайрус Честнат влаштує майстер-клас у Вінницькому училищі культури і мистецтв імені Леонтовича.