Реформа децентралізації доріг в Україні передбачає поетапне введення в дію Дорожнього фонду. Надходження, що визначені для наповнення фонду, будуть зараховувати у спецфонд таким чином: у 2018 році — 50%; у 2019 році — 75%; і з 2020 року — 100%.
35% з яких піде виключно на фінансування будівництва, реконструкцію, ремонт та утримання автодоріг загального користування місцевого значення.
За результатами попередньої інвентаризації загальна протяжність мережі автомобільних доріг загального користування місцевого значення, що перейде до сфери управління облдержадміністрацій — становить 115,9 тис. км.
Відповідно до "Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 рр." видатки на дорожню галузь планується збільшити до 70 млрд грн до 2020 року.
Водночас, за попередніми підрахунками, в 2018 році надходження до Дорожнього фонду складуть 32 мільярди гривень.
Таким чином, на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг загального користування місцевого значення у 2018-му очікується близько 11,2 млрд грн. І це тільки 50% Дорожнього фонду. В 2020-му, коли Дорожній фонд запрацює на повну потужність, 24,5 млрд грн піде саме на місцеві дороги.
Вказані кошти будуть автоматично розподілятися між місцевими бюджетами, залежно від протяжності автомобільних доріг місцевого значення відповідної області, станом на 1 січня року, що передує плановому. Області, які мають розгалужену мережу доріг, звісно, отримають більше коштів на їх ремонт.
Таким чином, у 2018 році на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання доріг загального користування місцевого значення з Дорожнього фонду найбільше отримають 5 областей:
• Харківська (708,2 млн грн);
• Вінницька (673,2 млн грн);
• Житомирська (666,1 млн грн);
• Полтавська (635 млн грн);
• Львівська (629,4 млн грн).
На Вінниччині протяжність доріг загального користування місцевого значення складає 6 967 кілометрів.
За матеріалами: Вадим Олійник, експерт Проектного офісу секторальної децентралізації, delo.ua