Вінницький аеропорт провів тендер на послуги з виготовлення проекту реконструкції злітно-посадової смуги. Розпочати роботи планують наступного року. Якщо, звісно, буде необхідне фінансування.
Нам також потрібно продовжувати реконструкцію приміщення аеровокзалу. Хочемо зробити його сучасним та максимально зручним для пасажирів. Плануємо закуповувати нове обладнання, – говорить директор летовища Ярослав Мазурець.
Щонайменше мільйон гривень субвенції з державного бюджету намагається залучити на розвиток аеропорту народний депутат України Олександр Домбровський. Відповідне звернення він надіслав до Кабміну.
Вінницький аеропорт для парламентарія – об’єкт знаковий і символічний. Значною мірою, це – його «дітище». Адже десять років тому ініціатива тодішнього губернатора Вінниччини Олександра Домбровського відновити аеропорт, як і багато інших ідей, сприймалась спочатку неоднозначно: хтось вважав це нездійсненою мрією, хтось – цілком реальною можливістю для міста вкотре заявити про себе, як про регіональний центр.
Чимало зусиль – і вдалося зробити найнеобхідніше: відремонтувати будівлю, злітну смугу, створити належну інфраструктуру. Зрештою, летовище отримало статус міжнародного. Однак, це, саме один з тих проектів, які називають «справою не одного дня».
Так розпочиналась реконструкція Вінницького аеропорту
На відкритті оновленого летовища у Вінниці
– Місто і регіон починаються з аеропорту. І конкуренція регіону за економічний розвиток, за інвестиції – теж починається з аеропорту. Дуже приємно, що проект, який я розпочинав, будучи головою ОДА, сьогодні рухається вперед. Я 10 років тому був переконаний і тепер впевнений, що Вінницький аеропорт має бути одним із ключових регіональних аеропортів України. Вважаю, що в нього дуже серйозні перспективи не тільки з точки зору пасажирських перевезень, а й вантажних, – говорить Олександр Домбровський.
Із керівництвом летовища парламентарій обговорив низку цікавих інноваційних проектів, що мають підняти імідж летовища в очах міжнародних партнерів та забезпечити його енергетичну самостійність.
– Є кілька високотехнологічних глобальних трендів, які можуть бути візитівкою будь-якого підприємства, компанії чи проекту. Це, наприклад, використання відновлювальних джерел енергії. Вважаю, що, маючи 4 тисячі квадратних метрів даху, тут можна ставити сонячні модулі і генерувати чисту екологічну енергію, продавати її в мережу, отримувати відповідний дохід, і ці кошти інвестувати в розвиток аеропорту, його інфраструктуру. Мені здається, це дуже цікаво. Якби такого роду проект вдалося тут реалізувати, думаю, імідж аеропорту став би набагато кращим, це дало б можливість привернути увагу багатьох компаній, які захотіли б тут працювати, – вважає Олександр Домбровський.
Народний депутат також пообіцяв посприяти врегулюванню на урядовому та законодавчому рівнях питань спільного користування летовищем цивільних авіаперевізників та військових.
– Враховуючи, що в нас війна, і потрібно посилювати оборонний компонент, який має безпосереднє відношення до Вінницького аеропорту, вважаю, що роль держави у реконструкції летовища має бути набагато більшою, не можна все перекладати на плечі міської влади. У цьому контексті будемо проводити додаткові консультації, в тому числі з Кабміном та міністерством оброни, тому що Вінницький аеропорт потрібно підтримати, запустити на нову орбіту. Це буде правильним рішенням і для безпеки країни, і для комфорту вінничан, – зазначив Олександр Домбровський.
Тим часом аеропорт готується до відновлення з 30-го квітня низки регулярних авіарейсів. Зокрема, два рейси на тиждень здійснюватиметься до Тель-Авіва, стільки ж – до Варшави та три рейси – до Анталії.
Розклад авіаперельотів оприлюднено на офіційному сайті Вінницького аеропорту.