Сьогодні, 28 березня, у м. Вінниці, в приміщенні міської ради відбувся практикум на тему «Освітні послуги в ОТГ. Формування освітнього округу». Захід проведено в рамках проекту «Розробка курсу на зміцнення місцевого самоврядування в Україні» (ПУЛЬС), який реалізує Асоціація міст України за підтримки USAID.
Керівники та представники відділів освіти об’єднаних громад, обласного управління освіти Вінницької області та експерти у сфері освітніх послуг обговорили питання забезпечення надання якісних освітніх послуг в громадах після об’єднання. Як відзначала експерт аналітик АМУ з питань освіти Людмила Мозгова, організація управління освітнім процесом в об’єднаних громадах є пріоритетним напрямком в їхній діяльності. Але о кожного ОТГ відмінні від інших умови та можливості. І лише врахувавши всі потреби у користувачів послуг та можливості надавачів можна створити ту систему, яка буде функціонувати на найвищому рівні та забезпечувати якісну освіту усім віковим категоріям та навіть учням з особливими потребами.
Під час роботи обговорювали питання інклюзивності освіти, доступності, підвищення рівня вчителів, виплати премій та зарплат викладачам, призначення директорів освітніх закладів, інші нагальні питання. Представники органів місцевого самоврядування, де ще не утворено ОТГ, мали можливість отримати інформацію про досвід організації освітнього процесу в об’єднаних громадах та ознайомитись із кращими практиками у цій сфері.
У своїй доповіді заступник директора департаменту освіти та науки Вінницької ОДА Олена Чорна наголосила на тому, що згідно із законодавством, ОТГ можуть створювати власні комунальні навчальні заклади і ті, громади, які є найбільш фінансово спроможними можуть це зробити вже найближчим часом, якщо виникає така необхідність.
Для забезпечення рівного доступу до якісної освіти по всій Україні створюються опорні школи. Сьогодні вже функціонує 178 опорних шкіл, які мають 511 філій.
Загалом, говорили про зміни вимог до освіти, не просто є школа, нема школи, а якість освітніх послуг, які тут надаються. – Школа заради дитини, а не дитина для того, щоб стояла будівля школи чи оплачувалися години вчителя. Школа потрібна для того, аби наші діти отримували якісну освіту, яка стане для них квитком у майбутнє. І тому сьогодні мета місцевих ОМС – створити таку інфраструктуру закладів, щоб ми могли підвезти до якісної, добре обладнаної школи, в якій є хороші вчителі, сучасні обладнання та новітні технології.
Загалом, у Вінницькій області нині працює дві опорні школи.