Україна посіла п'яте місце в міжнародному рейтингу за темпами розвитку електромобілів, випередивши такі країни, як США, Нідерланди та Японія.
Дослідження опублікувало незалежне видання про електротранспорт InsideEVs.com.
Швидше електричний транспорт розвивається лише в Ісландії, Швеції, Норвегії та Китаї. Місце в рейтингу визначалося наступним чином: кожна країна, яка прийняла в участь в дослідженні, отримувала певну кількість балів за кількома критеріями.
Серед них – політична підтримка розвитку "зеленого" транспорту, динаміка частки електрокарів на ринку авто, темпи розвитку інфраструктури і так далі.
Максимальний бал, який можна було отримати – 100, однак лише дві країни змогли перетнути позначку в 50 балів: Норвегія і Китай.
Головна причина, за якою Україна набрала майже 39 балів і потрапила в п'ятірку лідерів, – швидке зростання частки електрокарів в числі нових автомобілів, куплених українцями в минулому році.
За даними InsideEVs.com, серед машин, зареєстрованих вперше в 2016 році, на електромобілі припадає 4%.
Видання підрахувало, що за останній рік цей показник зріс в п'ять разів, а кількість проданих за рік електрокарів перевищила 2 500.
При цьому більшість електромобілів старі і потрапили в Україну після більш ніж дворічного використання в європейських країнах. Половина з них – Nissan Leaf.
"Мотивація цього" українського електромобільного дива "цілком зрозуміла: з огляду на те, що вона знаходиться в протистоянні з нафтовою державою Росією, в такий особистій формі втілилося бажання втерти носа Великій Нафті", – пише журналіст InsideEVs.com.
Україна набагато випереджає інші країни східної Європи і за темпами розвитку інфраструктури для електрокарів.
Тут є як приватні зарядні станції, доступ до яких можливий лише за згодою власника, так і публічні, а також кілька десятків фастчарджерів, в основному китайського виробництва.
На п'яте місце України в рейтингу вплинула і невелика підтримка електрокарів державою. Йдеться про прийняття наприкінці 2015 року законопроекту №1674, який скасував ввізне мито на електромобілі.
Втім, в цій області ще є куди розвиватися. Наприклад, в грудні 2016 року до Верховної Ради внесли законопроект #5494 про скасування ПДВ на ввезення в країну електромобілів і запчастин до них до 2021 року. Закон досі не розглянуто.