Проведення інвентаризації «неприбутківців» передбачає новий Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, який набрав чинності з 16 липня п.р. Вказаний документ затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13.07.2016р. №440 та визначає механізм дій неприбуткових установ та контролюючих органів при включенні (виключенні) неприбуткової організації до/із такого Реєстру та особливості перебування у Реєстрі, а також включення та виключення їх з Реєстру в перехідний період до 1 січня 2017 року.
Нагадаємо, що зазначений Порядок прийнятий на виконання вимог Закону України від 17 липня 2015 року № 652 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування неприбуткових організацій», який набрав чинності з 13 серпня 2015 року.
Звертаємо увагу, що контролюючі органи протягом двох місяців, починаючи з 16 липня п.р., надсилатимуть усім неприбутковим організаціям, що обліковувалися в старому реєстрі, запити про їх відповідність статусу неприбуткової організації згідно з п. 133.4 ПКУ. В свою чергу у місячний термін, з дня отримання запиту, неприбуткова установа має надати відповідь щодо її відповідності вимогам, встановленим пунктом 133.4 ПКУ та завірені нею копії установчих документів, а для житлово-будівельних кооперативів також завірені ними копії документів, що підтверджують дату прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку та факт спорудження або придбання такого будинку житлово-будівельним (житловим) кооперативом.
В подальшому, у місячний строк з дня отримання відповіді на запит та завірених копій документів, органи ДФС заносять таку організацію до нового Реєстру неприбуткових організацій, або надсилають повідомлення про невідповідність статутних документів приписам п. 133.4 ПКУ. Хоча слід зазначити, у разі невідповідності – така установа має право до кінця 2016 року перебувати на обліку в Реєстрі та окрім того, матиме час до закінчення року, аби внести виправлення та надіслати оновлені реєстраційні документи контролюючим органам. Якщо цього зроблено не буде, з 1 січня 2017 р. такі організації будуть вилучені з Реєстру, про що їм буде надіслано окреме рішення згідно з п. 16 Порядку N 440.
Як виняток, під вказані вимоги не попадуть неприбуткові організації, установчі документи яких оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань" та відповідають вимогам, встановленим пунктом 133.4 ПКУ.
Варто нагадати, враховуючи п.6 Порядку №440, реєстраційну заяву та копії установчих документів тепер можна подавати через держреєстратора як додаток до заяви, або безпосередньо до податкової інспекції особисто або уповноваженою на це особою; поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення або засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, якщо установчі документи оприлюднені на порталі електронних сервісів відповідно до законодавчих норм.
За інформацією: відділ комунікацій ГУ ДФС у Вінницькій області