Сьогодні, 6 липня, на території Вінницького аеропорту відбулися командно-штабні навчання екстрених служб. За легендою навчань, у пасажирському літаку АН-24 рейсу «Київ – Львів» у лівому двигуні сталася розгерметизація паливної системи – двигун загорівся.
Сталося це неподалік Вінниці. Командир літака попросив вимушену посадку у Вінницькому аеропорту. Аварійні служби Вінницького аеропорту отримали сигнал «ЛИХО». На борту було 3 члени екіпажу та 28 пасажирів, – таку легенду навчань відпрацьовували вінницькі пожежні разом із працівниками аеропорту та лікарями.
Для реальності картинки позаду літака поставили мангал, в якому розпалили вогонь, отже диму було багато. Три пожежні машини одразу приїхали ліквідувати «вогняну стихію», згодом до них додалося ще сім. Рятувальники оперативно розкрутили «рукав» та ввімкнули протипожежну піну. Двері літака були відкритими, і зсередини чоловік підпалював димові шашки та кидав їх у піну – картинка ставала натуральною. У цей час медики на ношах виносили «поранених», допомагали дістатися «швидких» тим «пасажирам», які « відбулися тільки переляком чи шоком».
Гасіння тривало близько 15 хвилин.
– Такі навчання проводяться з територіальною підсистемою раз у 5 років, а окремо служби навчаються частіше, – каже директор Департаменту організації заходів цивільного захисту Михайло Маюров. – Такий порядок визначений Кабміном. Нині у Вінниці – планові навчання.
– Чи достатньо техніки та ресурсів загасити в реальності таку пожежу?
– Ви ж розумієте, що не кожний літак може впасти на аеропорт. Якщо така подія відбудеться, не дай Бог, десь в селі чи на полі, дії аварійно-рятувальних підрозділів визначаються у радіусі події, скільки можна залучити найближчих підрозділів. Навіть 8 – 10 км відстані – це уже 20 хвилин доїзду, – пояснив Михайло Маюров. – Такі навчання мають велике значення, адже тут спільно взаємодіють усі служби та управління цивільного захисту. Дай Бог, щоб літаки не падали ніколи.