Купівельна спроможність жителів Росії падає, а споживча поведінка серйозно змінюється — люди стали купувати більш дешеві товари, передає «Російська служба новин» з посиланням на члена президії Асоціації компаній роздрібної торгівлі (АКОРТ) Ломакіна-Румянцева.
«Купівельна спроможність падає в усіх категоріях товарів. Люди змінюють структуру споживання, зміщують попит в сторону більш потрібних і більш дешевих товарів», — сказав Ломакін-Румянцев.
Він розповів, що сформувалося кілька типів поведінкових моделей.
«Є люди, які стали рідше ходити в магазини і точно планувати свої закупівлі, такі «оптимізатори». У них зріс середній чек, але сукупні витрати не знизилися. Є ті, хто отримав назву cherry-pickers. Англійський термін означає тих, хто з торта забирає вишеньки. Вони ходять по промоакціям і купують тільки те, що можна купити в рамках цих промоакцій», — пояснив член президії АКОРТ.
Він уточнив, що це пов'язано зі зниженням реальних доходів громадян.
Також Ломакін-Румянцев зауважив, що змінюється і ставлення до поточного споживання.
«Ситуація, коли люди були готові витрачати всі свої доходи на поточне споживання, потихеньку відходить у минуле. Це вже має важкі наслідки для нашої економіки», — сказав він.
У 2016 році курс рубля продовжує падати. Офіційний курс валют на 11 лютого – 79 рублів за долар, 89 – за євро.
У зв'язку з важкою ситуацією в економіці уряд розробляє антикризовий план.