Децентралізація з обов’язками, але без прав. Дірка у 100 мільйонів гривень з’явиться у бюджеті Вінниці, якщо держава не дасть гроші на компенсацію пільгового проїзду у громадському транспорті. Місто вже проходило цей сценарій минулого року, але під тиском громадськості та завдяки позиції міськради держава повернула вінницьким транспортникам витрати, але тільки третину. У 2016 році ситуація повторюється: пільги є, фінансування – немає.
Щодня пільговим проїздом у трамваях, тролейбусах і автобусах користується до 120 тисяч чоловік – це третина населення Вінниці. Якщо б кожен з них купував місячний проїзний на три види транспорту за 280 гривень, Транспортна компанія отримала б за рік 400 мільйонів гривень.
У Мінсоцполітики вчергове заявляють про монетизацію послуг, але з пільгами людям надійніше.
«Тільки на заправку пальним муніципальних автобусів та електроенергію необхідно понад 60 мільйонів гривень на рік. Якби держава регулярно виконувала свої зобов’язання по пільговиках, підприємство мало б гроші на розвиток»,- каже керівник транспортної компанії Микола Форманюк.
Заступник міського голови Андрій Рева вважає, перебоїв з фінансуванням можна уникнути, якби на місцях самостійно вирішували, кого і за який рахунок безкоштовно перевозити. А поки чекають субвенцію з центру.
Якщо зміни в держбюджет не внесуть найближчим часом, місту таки доведеться «затягнути паски».
Деталі – у сюжеті каналу «ВІТА»