Укрзалізниця відправила до Польщі перший контрейлерний поїзд з вантажівками, які змушені були чекати на кордоні через блокаду з боку польських перевізників.
Про це 7 грудня повідомила пресслужба компанії.
У складі першого поїзда – 23 платформи, на які завантажили 13 тягачів з напівпричепами.
Поїзд курсує за маршрутом Скнилів (Україна) – Славкув (Польща). Митне та прикордонне оформлення вантажу проходить на залізничному прикордонному переході Ізов – Грубешів.
Аналогічні рейси будуть організовані й у зворотному напрямку. Зі станції Славко фури прямують до місця призначення вже автошляхом. Водії фур доїжджають до залізничних платформ автобусом.
Над проєктом компанія працювала два тижні. Залишилось вирішити формальні питання щодо швидкого перетину польського кордону – Укрзалізниця працює над прискоренням процесу.
Щоб замовити перевезення вантажівки контрейлерним поїздом з України, потрібно звернутися до філії Центру транспортного сервісу Ліски АТ Укрзалізниця, у зворотному напрямку – до UZ Cargo Poland.
З 6 листопада на українсько-польському кордоні через страйк ускладнено рух вантажівок на трьох пунктах пропуску: Краківець – Корчова, Рава-Руська – Хребенне і Ягодин – Дорогуськ. У чергах стоять тисячі фур. 23 листопада страйкарі заблокували для вантажівок четвертий пункт пропуску – Шегині.
Серед основних вимог – повернення практики дозволів для українських перевізників, скасованої угодою з ЄС до 30 червня 2024 року. Протестувальники хочуть, щоб угода була розірвана, а дозвільний режим перетину кордону відновили з 1 січня.
Прем’єр Польщі Матеуш Моравецький заявив, що його країна вимагатиме повернути дозволи від ЄС для України.
Як інформували, блокування українсько-польського кордону призвело до зниження експорту через пункти пропуску на 40%, що, своєю чергою, спричинило втрату держбюджетом 9,3 млрд грн через недонадходження митних платежів. Зокрема, через блокаду «Ягодина» держбюджет не отримав близько 1,2 млрд гривень.