Змінивши голову «Нафтогазу» та запровадивши регулювання цін на бензин, влада сприяє поверненню російського газу та російських паливно-мастильних матеріалів на український ринок. Таку думку висловив голова Вінницької територіальної організації «Європейської Солідарності», депутат обласної ради Андрій Гижко в ефірі «Інтелект-шоу ЄС».
Андрій Гижко наголосив, що свого часу Україна відмовилась від російського газу та бензину.
«Свого часу Україна споживала щороку 54 мільярди «кубів» газу. Якщо навіть умовно сказати, що один «куб» коштує один долар, то це 54 мільярди доларів. Тобто, насправді йдеться про суми, які складно собі уявити. Потім було зменшено споживання газу: хтось утеплював будинки, хтось замінював котли, і спільними зусиллями під час каденції Порошенка споживання було зменшено до 18 мільярдів «кубів» газу на рік. При цьому Україна відмовилась від російського газу, пального та мастил», – заявив політик.
Андрій Гижко припустив, що кадрові зміни у «Нафтогазі» та загравання з ринком бензину мають чітку причину. На його думку, це зроблено для того, щоб повернути російські АЗС та російський газ на український ринок. Таким чином, говорить політик, Кремль знову почне заробляти в Україні.
«Уявіть, що ми почнемо купувати 18 мільярдів «кубів» газу в Росії. Для цього, як на мене, і потрібен «ручний» голова «Нафтогазу», який розпочне такі закупівлі. Це саме стосується і палива. Сьогодні, якщо ми подивимося на АЗС, які працюють в Україні – серед них немає російських. Зараз йде боротьба за їхнє повернення на великий український ринок», – сказав Андрій Гижко.
Про що йдеться?
Нагадаємо, 29 квітня головою «Нафтогазу» був призначений Юрій Вітренко. Його попередник на посаді Андрій Коболєв заявив, що дізнався про своє звільнення з новин. Пресслужба «Нафтогазу» назвала «юридичною маніпуляцією» ухвалене Кабінетом Міністрів рішення щодо звільнення Коболєва. Там наголосили, що спосіб, у який була ухвалена серія рішень щодо органів управління компанії, «демонструє повернення до практики ручного управління державними підприємствами».
Звільнення Коболєва погано сприйняли і в експертному середовищі. Так, Інвестиційний банкір Сергій Фурса розкритикував такі дії Уряду та назвав їх відкатом від реформ. В свою чергу, голова правління Центру прикладних політичних досліджень «Пента» Володимир Фесенко пише, що головна причина звільнення Коболєва ‒ розплата за підвищення ціни на газ.
Пізніше, 4 травня, Кабінет Міністрів України ухвалив постанову про тимчасове державне регулювання цін на пальне під час карантинних заходів, а саме: встановлення граничного рівня торговельної надбавки до середньої ціни на дизпаливо – 7 грн/літр і на бензин – 5 грн/літр. Востаннє таке регулювання цін на пальне в Україні запроваджували понад десятиліття тому – за часів тодішнього уряду Юлії Тимошенко.
На дії Кабміну відреагувала низка автозаправних мереж: зокрема, WOG та ОККО заявили, що через постанову Уряду припиняють реалізацію преміального пального.
До слова, «Інтелект-шоу ЄС» – YouTube-проєкт, створений за підтримки вінницької організації «Європейської Солідарності». Програма відбувається у форматі ток-шоу та представляє собою дружнє обговорення актуальних подій.
Актуальні новини Вінниці та області в нашому Telegram-каналі та на Facebook-сторінці