Громади Вінниччини, що впевнено розвиваються, будують нові плани, і серед них – посилення економічної спроможності територій. Іллінецька міська ОТГ Вінницької області має низку досягнень: потужне комунальне господарство та сміттєсортувальний комплекс із переробки ТПВ стали одними з найбільших здобутків минулого року. Разом із тим, громада далі вибудовує стратегічне бачення розвитку і серед пріоритетів визначає посилення інвестиційної привабливості, відтак ОТГ розпочала створення власного бренду території.
Наше місто стрімко розвивається. Для того, щоб підкреслити його унікальність та визначити основні напрямки розвитку, ми запросили жителів громади на відкритому онлайн майданчику взяти участь у соціологічному опитуванні. Результати дослідження будуть використані для розробки маркетингової стратегії міста, зокрема, для створення його бренду, що буде цілісно відображати ідентичність нашої громади та стратегічні цілі розвитку, – пояснив заступник міського голови Іллінців Олег Дмитрик.
Нещодавно Вінницький ЦРМС за підтримки Програми «U-LEAD з Європою» провів тренінг для представників ОТГ регіону з механізмів залучення громадян до участі в прийнятті рішень та з проведення публічних консультацій, одним з елементів яких є опитування мешканців. Результатом стало дослідження думки громадян в Іллінецькій ОТГ, що вибудовує спільне бачення власного бренду громади.
Цікава та відкрита для зовнішніх джерел інформаційна складова діяльності ОТГ є умовою успішного розвитку території. Експерти Центру наголошують, що громади, які не зважають на імідж та інвестиційне «обличчя» території, втрачають можливості, адже сьогодні надзвичайно важливим є впізнаваність громади, її унікальні практики, досвід, який проектується на загал, як для інвестора, так і для жителів території, що стають реальними учасниками змін і відчувають свою причетність до спільного успіху. Іллінецька громада вдало скористалась рекомендаціями фахівців Вінницького ЦРМС з огляду на підвищення інвестиційної привабливості території.
В процесі опитування представники робочої групи з розробки бренду Іллінецької ОТГ поцікавились думкою мешканців про кращі місця території, де вони проводять свій вільний час, які слабкі та сильні сторони є в громади, що найчастіше показують гостям та чим пишаються, які історичні події та особистості пов’язують із містом.
У нас був досвід створення герба міста Іллінці і ми розуміємо, що такі важливі речі як геральдика чи знакова реклама повинні бути опрацьовані професійними фахівцями. Разом з тим, саме думка мешканців дала відповідь на головне питання – як бачать люди свою громаду сьогодні і в майбутньому. Головною сучасною ознакою Ілінецької ОТГ є динамічний розвиток. Так, є трудова міграція, є окремі питання демографії, але місто почало будуватись і це говорить про майбутній розвиток. Ще два роки тому магазини будівельних товарів не мали виторгу, а сьогодні успішно заробляють, у нас черга на ділянки для приватної забудови. І опитування мешканців це підтвердило. Іллінці пов’язують із комфортом для життя, чітко прослідковується лінія що у громаді чисто, якісні комунальні послуги і є заробіток, адже у нас функціонує кілька промислових підприємств. У нас стало високі ціни на нерухомість, тож Іллінецька громада – місце, де хочеться жити, – розповів Олег Дмитрик.
За його словами, нині громада працює над уніфікацією досліджень, опитувань та рекомендацій фахівців, а вже навесні планує презентувати брендовий знак Іллінецької ОТГ, що стане яскравим виразом історії краю та сучасних прагнень жителів до успішного розвитку території.