Пост-пам’ять, життєві тунелі та гіперреальність: у Вінниці відзначили роботи найкращих молодих художників України

Новини Вінниці

У Вінниці підбили підсумки V всеукраїнського конкурсу сучасного візуального мистецтва для молодих художників Ім. Натана Альтмана. Нагородження переможців та виставка робіт фіналістів відбулися вчора, 13 грудня, у КЦ «Галерея XXI».

Цьогоріч на конкурс подавалися 58 молодих митців, що працюють у різних жанрах: живопис, графіка, фотографія, відео арт та скульптура. До фіналу потрапили 14 робіт. Всі вони, за словами організаторів конкурсу – надзвичайно високоякісні та креативні, тож обрати трійку призерів було непросто.

Олександр Никитюк

Художники поставили та взяли дуже високу планку. Всі, хто пройшов у фінал вже є переможцями, тому що сказати, що краще: живопис, фотографія чи графіка – неможливо. Всі молодці, – зауважив куратор конкурсу Олександр Никитюк

Проте, переможців все-ж таки визначили. Журі, у складі якого були найкращі мистецтвознавці України та один фахівець із Польщі, відібрало найкращі роботи за критеріями іноваційності, актуальності та художньої доцільності.

Сором за викинуту їжу як пост-пам’ять про Голодомор

Перше місце дісталося проекту «Голодомор» авторства Андрія та Лії Достлєвих. Він – про образ жахливого голоду 30-их у пост-пам’яті Українського народу. Самі переможці приїхати до Вінниці не змогли, однак у прев’ю до роботи Андрій та Лія зазначають – ідея народилася із сорому викидати залишки їжі, і сором цей народжений бабусиними розповідями про Голодомор.

Кожного разу, викидаючи їжу, я підсвідомо відчуваю сором за це. Ніяких логічних підстав цього відчуття немає – я цілком можу собі дозволити не з’їдати те, що не хочу їсти, цими рештками не можна комусь допомогти або когось врятувати. Це просто залишки їжі на тарілці – але мені все одно соромно. Це відчуття укорінене не стільки в моїй логіці, скільки в моїй пост-пам’яті, – зазначається у прев’ю  

Робота «Голодомор» являє собою серію із 44 абстрактних зображень недоїдків, доповнених фрагментами архівних фотографій. Таким чином автори документували все те, що недоїли протягом останніх місяців.

Життєві «тунелі» від «Прагнення до іншого»

Друге місце на п’єдесталі конкурсу зайняв львівський скульптор Петро Грицюк із роботою «Прагнення до іншого». Це – великий скульптурний комплекс, виконаний з металу. Всю конструкцію до Вінниці Петро привезти не зміг через її масивність, однак привіз частину – металеві листи із випаленими на них колами, які символізують тунелі – життєві шляхи людини.

Петро Грицюк

Людина обирає свою дорогу, і це – символи дороги, якимим ми можемо пройти. Їх багато і вони різні: великі, середні, маленькі, – каже Петро

Повна ж композиція показує людину як заручника життєвої ситуації та її прагнення до змін.

Гіперреальність безіменного живопису

Третє місце конкурсу – за Євгенією Антоновою та її серією робіт «Живопис. Без назви». На картинах зображені ледь вловимі абстрактні образи, через які авторка прагне показати як велике нашаровування різної інформації, що поступає звідусіль, формує у свідомості сучасної людини викривлене сприйняття реальності. Виникає «гіпперреальність», в якій ілюзорне та невидиме бере гору над справжнім. Світосприйняття «спресовується» в одну велику абстрактну пляму, і авторка задається питанням: «Може ця пляма і є інформаційним навантаженням?».

До повного шорт-листа конкурсу увійшли: Анастасія Кулик «Джунглі», Анастасія Худякова «Незрима Присутність», Богдан Кухарський «Фактор тривоги», Богдан Локатир та Маргарита Журунова «Артбук «Український бестіарій», Денис Дитинюк «Пізнання», Євгенія Антонова «Живопис. Без назви», Ірина Ворона «Self individuality research project», Катерина Кубицька-Солдатова «Реверсивність», Марго Саркісова «Місто. Ніч», Олена Шибунова «Ініціація», Катерина Калініченко, Еміль Мамедов «Афільтрація», Мананкіна Анна «Мультимодальний режим», Петро Грицюк «Прагнення до іншого»: «Тунелі», Андрій Достлєв, Лія Достлєва «Голодомор».

Олександр Сашньов

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *