Організатори Air Гогольfest, який пройде на території вінницького заводу «Кристал» 17-18 листопада, обіцяють відвідувачам велику платформу для освітян та програму заходів для дітей і підлітків. Розклад «освітньої програми» фесту опублікував портал «Освіторія».
«Гімназія» — освітня програма фестивалю — складається з лекцій, майстерок, неформальних зустрічей та різних експериментальних форматів. Має п’ять напрямків: культура, урбаністика, технології, освіта та програма для дітей і підлітків. У рамках освітнього напрямку відбудеться 9 майстерок, що запропонують конкретні кейси щодо роботи з дітьми, саморозвитку, освоєння нових платформ та підходів.
Загальна тема фестивалю — air, тобто повітря. Адже повітря — це не лише літаки, аеропорт або чапля в центрі Вінниці. Це необхідність фахово проговорювати ті напрямки, у яких відбувається поступ.
Події освітнього напрямку орієнтовані передовсім на вчителів, студентів педагогічного університету і всіх дотичних до галузі. А також вони будуть цікаві батькам, — розповідає кураторка програми Настасія Євдокимова. — Освітня програма «Гімназія» пропонує провести професійну зустріч у неформальній атмосфері. Це дасть можливість розширити горизонти сприйняття не лише освіти, а й культури, відкриваючи для себе нові формати
Про мистецтво для вчителів і батьків
Міждисциплінарний підхід — важливий компонент Нової української школи. А вміння сприймати мистецтво — ознака освіченості й виклик сучасності. Ходити на виставки — це модно, знати імена сучасних художників, як і письменників — необхідність. Проте і батькам, і вчителям непросто знайти ключі до пояснення мистецтва: великих періодів та окремих творів. Серед найгостріших питань: як підступитися до візуального мистецтва, як почати розмову з дитиною в галереї, як зробити картини та скульптури зрозумілими.
17 листопада о 12:30 педагог-новатор Інна Большакова прочитає майстер-клас: «Крок за рамки: як зацікавити дітей візуальним мистецтвом».
А о 14:00 виступить мистецтвознавиця Наталя Космолінська. Співавторка книги «Гра в музей» дасть практичні поради: як прийти із дитиною в музей, зануритись в атмосферу та перетворити цей похід на цікаве дослідження, веселу гру, захопливу розмову. Лекція «Гра в музей: говоримо з дітьми про мистецтво» буде корисною всім, хто працює з дітьми.
Технології в дії
Інновації — один з напрямків освітньої програми фестивалю сучасного мистецтва Air Гогольfest, а також один з векторів розвитку Вінниці загалом (адже місто — помітний гравець на ринку IT). Технології передовсім пов’язані з можливостями зробити урок динамічнішим та інтерактивним, щоб теоретичні відомості та структурований матеріал буквально «заговорили» до дитини.
Один з ефективних методів — онлайн-сторітелінг. Коли текст, графіка, анімація, відео, аудіо поєднуються і оживають у презентації. Або коли матеріал уроку стає міні-фільмом. Адже, скажімо, теорему можна продемонструвати у формі коміксу, а сюжет оповідання переказати у форматі відео. Інший метод — робота з креативними завданнями різних типів (тести, «так»/«ні», відкрита форма та інші), котрі можуть містити ілюстрації, відео та аудіо, а також стимулюють дитину до пошуку правильних відповідей.
О 14:00 вчителька інформатики та лекторка «Освіторії» Тетяна Ткаченко проведе майстер-клас «Ефективний навчальний контент. Цифровий сторітелінг».
О 15:30 про те, як технології можуть допомогти на уроках і не тільки розповість представниця тестової платформи Classtime в Україні Євгенія Гагаркіна: «Як проводити сучасні уроки з платформою Classtime у шкільному класі та поза ним».
Реалізація потенціалу
Відвідування подій, що мотивують, підштовхують до роздумів, скеровують до інакшого погляду на освіту та культуру, необхідне не лише для професійного, а й особистісного розвитку.
Про реалізацію власного потенціалу вчителів, про підтримку дитини та спільний вектор розвитку розповість Марія Борисова, менеджерка програми «Навчай для України». А Владислав Троїцький — засновник фестивалю сучасного мистецтва Гогольfest і театру «ДАХ», режисер зі світовим іменем — розповість, як дегустувати мистецтво та відкривати для себе можливості культури.
О 17:00 «Навчай для України: як реалізувати потенціал». Лекторка — Марія Борисова.
О 17:00 лекція Владислава Троїцького «Культура і місто: як не загубитися на мистецькій мапі країни».
Як писати про освіту?
Одна з головних навичок людини ХХІ століття — вмісти писати. Цю тезу підкріпити аргументами дуже просто, адже в школі дітей вчать формулювати власну думку та вкладати її в структуру — есе у форматі ЗНО, у вищому навчальному закладі це наукове есе, для прийняття на роботу — мотиваційне есе. Фахівці з різних сфер діляться досвідом і пишуть блоги або ведуть сторінки в соціальних мережах, де артикулюють думки в межах професійної діяльності, керівники компаній мають колонки в тижневиках.
Про те, як писати про освіту (і не лише), шукати несподівані ракурси та нові форми подання матеріалу, де віднаходити ідеї, як експериментувати з форматами і водночас не забувати про найважливіше — розповість шеф-редакторка Osvitoria.Media Олена Павлова.
18 листопада о 12:30 «Case study: як фаново писати про освіту?»
Освітянські секретики про англійську, історію, зарубіжну літературу
Вчителі-предметники завжди мають свої секрети та розуміють особливості роботи з дітьми в межах дисципліни найкраще.
Зокрема, майстерку прочитає фіналіст конкурсу Global Teacher Prize Ukraine Владислав Качур.Один з найяскравіших вчителів не лише Вінниці, а й України розповість про те, що він знає найкраще — викладання англійської мови. Владислав пояснить, як індивідуальний підхід та групові вправи заохотять дитину вивчати англійську. А також зруйнує міфи про особливості сприйняття інформації та роботи мозку.
О 14:00 майстерка Владислава Качура про особливості розвитку мозку та здатність вивчати англійську мову.
Викладач «Вінницької академії неперервної освіти» Ігор Усатенко розповість про наріжні камені сучасної історичної освіти — підручники та дидактичні матеріали. Що не так зі структурою шкільної програми з історії та які виклики постають сьогодні перед вчителем. О 15:30 він прочитає лекцію «Актуальні проблеми української історичної дидактики: чого вчать вчителі історії в школі?»
У рамках літературного проекту «На дотик» Goethe-Institut в Україні стимулював видання чотирьох сучасних німецьких антиутопій для підлітків. Книжки, що є в шкільній програмі в Німеччині, стають доступними для позакласного читання вчителям зарубіжної літератури в Україні.
Про антиутопії, дидактичні матеріали до них, співпрацю Goethe-Institut в Україні з бібліотеками та вчителями розповість розробниця дидактичних матеріалів, вчителька, кураторка освітньої програми «Гімназія» Анастасія Євдокимова. О 17:00 відбудеться семінар з використання дидактичних матеріалів до сучасних німецьких підліткових антиутопій — для вчителів, бібліотекарів і тих, хто працює з дітьми, веде читацькі курси.
Для дітей та про дітей
Традиційно на фестивалі велика увага приділяється дитячому напрямку. У рамках освітньої програми «Гімназія» фестивалю Air Гогольfest відбудеться 12 подій для дітей та підлітків.
Ми пропонуємо контент для дітей різних вікових категорій: від молодших школярів (4–10 років) до підлітків (14+). Кожна з подій запропонує якісь нові навички чи знання, покаже щось незвичайне. Усі вони побудовані на відкритому діалозі.
Немає значення, що це за подія: наукове шоу з рідким азотом, екскурсія арт-об’єктами, створення комікс-героїв, розмова про своє місто чи про секс, головне — ставити запитання, бути відкритим до прийняття нового та не боятися помилитися. Це не школа, це «Гімназія» на фестивалі сучасного мистецтва. Простір, який не обмежує, а дає змогу розправити крила, — стверджує кураторка освітньої програми «Гімназія» Настасія Євдокимова