У Вінниці відбулась медіа-школа з питань висвітлення секторальних реформ, що проходила протягом 5-6 жовтня за підтримки Програми «U–LEAD з Європою» і Центру політичних студій та аналітики "ЕЙДОС". Захід був організований за участі Вінницького Центру розвитку місцевого самоврядування для журналістів місцевих ЗМІ та представників інформаційних служб ОТГ Вінниччини.
«Як писати про медичну та освітню реформи" вінничанам розповідали Сергій Чернявський, представник Української асоціації видавців періодичної преси, Олена Форостян, тренер з підтримки медичної реформи в Україні, Олександр Кульчицький, тренер з нових медіа та Ярослав Приходько, тренер проекту «Інша освіта».
На початку семінару до учасників звернувся з вітальним словом Віктор Таран, керівник Центру політичних студій та аналітики «ЕЙДОС». Він підкреслив, що просування змін на місцевому рівні потребує високого рівня обізнаності серед засобів масової інформації, адже саме вони повинні розповідати на загал про якість і перспективи змін.
Як зазначили тренери, головним завданням медіа є правдиве, вчасне і цікаве висвітлення секторальних реформ, люди повинні знати що відбувається і куди звертатись, щоб отримати відповідь чи вирішити проблему.
Організатори запросили до дискусії представників медичної та освітньої галузі Вінниччини, щоб учасники медіа-школи віч-на-віч поспілкувались із практиками реформ та розібрались у новаціях галузей. Найбільшу зацікавленість аудиторії викликали питання страхової медицини, контроль здоров’я дітей у навчальних закладах , ціноутворення та доступність послуг вторинного рівня медицини, а також сприйняття змін на місцях.
В обговоренні взяли участь: Ольга Задорожна, начальник управління лікувально-профілактичної допомоги населенню Департаменту ОЗ Вінницької ОДА, Василь Железняк, начальник «Інформаційно-аналітичного центру медичної статистики» Вінницької області , Тамара Васильчук, заступник головного лікаря з громадського здоров'я обласного спеціалізованого диспансеру радіаційного захисту та Василь Македонський, головний лікар КЗ «Калинівський міськрайонний ЦПМСД».
Про освітню реформу слухачам медіа-школи розповіли : Олена Дорош, начальник відділу загальної та дошкільної освіти Департаменту освіти Вінницької ОДА та Тетяна Гудима, директор НВК ЗОШ I-III ст. №2 Немирівської ОТГ.
Із 2011 року Вінниця реалізувала пілотний проект по реформуванню медицини на місцевому рівні. Ми об’єднували амбулаторії, створювали центри первинної медико-санітарної допомоги, забезпечували обладнанням і, можливо тому, в цьому напрямку нам було простіше під час реалізації сучасної реформи. На сьогодні Вінницька область має 100% декларування. Варто врахувати, що регіон аграрний і в селах лікар завжди був сімейним, люди знають цих лікарів, довіряють їм і підписують декларації без вагань. Хоча реформа тільки розпочалась, медичні заклади повірили у перспективи розвитку, а студенти медичних вузів стали активніше обирати спеціалізацію «сімейний лікар». Це говорить про майбутній успіх реформи, яка передбачає створення єдиного медичного простору і якісні послуги для всіх, без винятку, громадян, – зазначила Ольга Задорожна.
У Вінницькій області створено 35 опорних шкіл і з них 15 – в ОТГ. Всі 814 закладів освіти Вінниччини повністю забезпечені обладнанням, якщо і є кілька випадків відсутності певних позицій, то це тимчасово і справа в постачальниках, аж ніяк не в замовниках чи фінансуванні. Діти нової школи не втомлюються, вони із задоволенням вчаться і хочуть йти до школи, це надихає, – зазначила Олена Дорош.
Завядки децентралізації нам потужно допомагає громада – це благоустрій, енергозбереження, обладнання. Ми маємо спонсорів, пишемо проекти і залучаємо кошти, діти вивчають 4 іноземні мови і вже побували в багатьох зарубіжних країнах на різних конкурсах. Ми є опорною школою і маємо напрямок професійного навчання – школярі набувають професії швачки, водія та оператора компьютерного набору. Наше завдання – розвиток та якісні освітні послуги для дітей всіх населених пунктів громади, обов’язково з урахуванням інклюзивної освіти, – розповіла Тетяна Гудима.
Слухачі медіа-школи отримали відповіді на свої запитання від спікерів і протягом двох днів вчилися готувати новини та працювати із соціальними медіа. Всі учасники отримали сертифікати від проекту, а кращі публікації про освітню та медичну реформи будуть номіновані на окремі нагороди від організаторів.