На Вінниччині розпочали розробку техніко-економічного обгрунтування щодо будівництва мосту через р. Дністер поблизу прикордонних Ямполя (Україна) та Косеуць (Молдова). Про це Укрінформу повідомив перший заступник голови Вінницької ОДА Андрій Гижко.
Про актуалізацію питання будівництва мосту через річку Дністер до Молдови у районі Ямпіль-Косеуць, як найкоротшого шляху з Прибалтики до Балкан, днями повідомив віце-прем’єр Володимир Кістіон. Міст може стати важливою ланкою міжнародного автомобільного транспортного коридору від столиць прибалтійських країн до півдня і сходу Європи, а також забезпечити найкоротше сполучення між Києвом до Кишиневом. Наразі ж там через Дністер наявне тільки паромне сполучення, яке давно не відповідає потребам. Тому Вінницька ОДА активно лобіює це питання і навіть зробили перші кроки на рівні місцевої виконавчої влади: Ямпільска РДА замовила техніко-економічне обгрунтування будівництва мосту, – повідомив Гижко.
За його словами, це дозволить визначитися, який міст потрібно зводити на даній ділянці.
Техніко-економічне обгрунтування будівництва мосту Ямпіль-Косеуць розробляють фахівці Науково-дослідного інституту дорожнього господарства (м. Київ). Кошти на ці потреби виділені з бюджету Ямпільського району, який безпосередньо зацікавлений в появі цього об’єкта. Висновки науковців мають дати відповідь на кілька питань. По-перше, про кількість транспорту, який буде проїжджати через цей міст. Залежно від цього, стане зрозумілим, яким йому бути, – дворядним чи на три смуги. До того ж, буде він тільки для автомобільного транспорту чи комбінований, із залізничним сполученням. Свого часу там була вузькоколійна колія від смт Вапнярки до м.Ямполя. Наразі рейки там розібрали, але насип залишився, і щоб відновити залізничне полотно великих затрат не знадобиться, – розповів посадовець.
На його думку, окрім економічних чинників на користь зведення транскордонного мосту, який пожвавить розвиток регіону та транскордонне співробітництво, йдеться ще й про питання національної безпеки.
Якщо подивитися на карту, то побачимо, що після Могилева-Подільського вниз по течії Дністра наступний міст через річку розташований через більш ніж 200 км, аж на півдні Одеської області, – констатує перший заступник голови ОДА.
Він вважає, що розробка техніко-економічного обгрунтування мосту буде завершена до кінця вересня. У цей же час, орієнтовно 20-25 вересня, відбудеться українсько-молдовська урядова зустріч, де його буде презентовано і на рівні прем’єр-міністрів двох країн буде досягнута остаточна домовленість щодо процесу проектування, а згодом і будівництва мосту.
Як повідомляє «Урядовий портал», будівництво сучасного мосту через р. Дністер відображене у Транспортній стратегії України до 2030 року.