Сьогодні, 26 квітня, перед початком 31-ї позачергової сесії Вінницької обласної Ради перший заступник голови ОДА Андрій Гижко зустрівся із представниками перевізників області, які в цей день зібралися біля будівлі обласної Ради та обласної державної адміністрації, аби підтримати постанову Кабінету Міністрів України щодо монетизації пільг, зокрема, і в частині оплати проїзду.
Перевізники переконані, що завдяки монетизації вони отримуватимуть кошти за перевезення в повному обсязі, адже компенсації від держави досить часто приходять із затримками і не в повному обсязі. А це, в свою чергу, не дає можливостей повноцінно розвиватись транспортній галузі регіону, вчасно ремонтувати рухомий склад та створювати нові робочі місця, або хоча б зберегти існуючі. Таким чином, через нерентабельність перевізники не рідко знімають свої рейси з деяких маршрутів, що негативно відображається на транспортному сполученні між населеними пунктами області та за її межами.
На сьогодні транспортний парк, що здійснює перевезення всіх пасажирів області, зношений на 80%. Особливо гостро стоїть питання доїзду мешканців віддалених населених пунктів сільської місцевості. Адже ці автобуси придбані ще і 2006-2008 роках і не відповідають сучасним стандартам екологічності Євро-5. Зокрема, у них відсутні місця і пристрої для перевезення людей з інвалідністю. Тому питання підтримки транспортної галузі області стоїть дуже гостро. Сьогодні необхідно вирівняти в правах і мешканців з віддалених населених пунктів області, які мають право на пільги, і мешканців-пільговиків великих міст: кожен повинен отримати конкретну компенсацію для оплати проїзду, – зазначив Андрій Гижко.
Також посадовець зауважив:
Зараз на пільгове перевезення на весь рік передбачено лише 12 млн грн. За 3 місці вже використано близько 3 млн Звичайно, після монетизації пільгового проїзду, ця сума буде в рази більшою, і це ті кошти, які можна використати для ремонту, оновлення автопарку та виплати заробітної плати. На рівні обласної державної адміністрації створено робочу групу, яка вивчала фінансову складову даної реформи та зробила певні розрахунки. Я готовий організувати декілька круглих столів, де б зібралися всі сторони конфлікту, для обговорення ключових питань. Зокрема, вартості перевезення, безпеки та екологічності для прийняття консолідованого рішення.
Завдяки впровадженню монетизації пільг на проїзд перевізники матимуть кошти для поновлення рухомого складу, сплату податків, виплату заробітної плати працівникам та забезпечення безпеку руху. Адже галузь перевезення потребує систематичного оновлення та ремонту рухомого складу.
За підсумками зустрічі, сторони домовились про створення спільних робочих груп для широкого обговорення даного питання та прийняття консолідованого рішення.
За інформацією: Вінницька ОДА